12 semne subtile de anxietate la care nu te-ai fi gândit niciodată

Când vă gândiți la anxietate, probabil vă imaginați cele mai evidente semne: transpirație nervoasă, agitație, îngrijorare. Dar anxietatea se poate manifesta în nenumărate moduri, de care nici măcar nu suntem conștienți.

 

Aceste semne subtile de anxietate probabil nu se ridică la nivelul unei „tulburări", dar pot interfera cu viața noastră în moduri în care nu ne dăm seama.

Potrivit psihologul Adam Grant, mulți dintre noi preferăm să nu ne gândim la noi înșine ca fiind anxioși, deoarece considerăm că este o slăbiciune sau un eșec personal. Nu este, desigur, și toți ne simțim anxioși uneori. Cu cât putem recunoaște mai mult anxietatea în noi înșine, cu atât oputem împiedica să ne controleze viața în moduri de care nu suntem conștienți, notează Webmd.

Iată semne subtile la care să fii atent.

1. Planificarea constantă înainte

În majoritatea situațiilor din viața ta, încerci să controlezi. De exemplu, când conduci, te gândești la problemele care ar putea să apară și cum să le eviți: întârzieri în trafic, intersecții dificile, probleme de găsire a parcării. Sau înainte de conversații, investești multă energie gândindu-te la ce vrei să spui și cum ar putea răspunde cealaltă persoană. S-ar putea să-ți spui că îți place să planifici înainte, dar poate fi de fapt este teama că ceva ar putea merge greșit.

2. Evitarea spontaneității

Într-un mod instinctiv, s-ar putea să cauți predictibilitate în tot ceea ce faci: programul tău, mesele tale, interacțiunile tale cu oamenii din viața ta. Este normal să cauți confort, dar rutina se pot transforma cu ușurință în plictiseala zonei tale de confort.

3. Ești distras

Îți verifici mereu telefonul, e-mailul sau știrile. Aceste comportamente sunt adesea eforturi inconștiente pentru a liniști agitația care apare într-o anxioasă.

4. Perfecționism

Indiferent dacă scrieți o ciornă, curățați bucătăria, creați o postare pe Instagram sau redactați un e-mail, niciodată nu sunt „suficient de bine" . Trebuie să fie perfect, cu fiecare „t" încrucișat și fiecare „i" punctat. Deși poate fi pur și simplu atenție la detalii, mai degrabă este vorba de teama de a greși ceva și de a dezamăgi pe ceilalți.

5. Evitarea situațiilor sociale

Adesea te oprești sau eviți oportunitățile de a te alătura cu alți oameni. Poate vă spuneți că „nu aveți chef" sau că sunteți un introvertit și că evitarea acestor adunări este doar o preferință.

6. Tensiuni fizice

Anxietatea apare adesea fizic ca tensiune musculară. Deși este posibil să nu vă simțiți anxioși, corpul dvs. spune o altă poveste. Maxilarul tău este întotdeauna strâns, umerii încordați și stomacul este în noduri.

7. Dificultate de delegare a altora

Atunci când ești responsabil de ceva, trebuie să supraveghezi întregul proces - chiar și atunci când nu ai timp. Îți este greu să renunți la control și îți faci griji că ceilalți nu se vor descurca în favoarea ta.

8. Folosirea alcoolului pentru a face față

Este greu să te imaginezi la o petrecere fără o băutură în mână? Îți iei o băutură cât mai curând posibil pentru a scăpa de emoții? Alcoolul este un element esențial la adunările sociale, încât poate fi dificil să recunoaștem cât de dependenți putem fi de efectele sale asupra anxietății. Este demn de remarcat faptul că, deși alcoolul reduce anxietatea pe termen scurt, pe termen lung duce adesea la mai multă anxietate.

9. Procrastinarea

Contrar credinței populare, procrastinarea nu este, în general, un semn de lene. În schimb, este determinat de una dintre cele două temeri: că vei urî să faci sarcina sau că o vei face greșit.

10. Pre-crastinarea

Finalizarea sarcinilor cât mai curând posibil, chiar înainte de scadența lor - ceea ce psihologii au numit „pre-crastinație" - poate fi, de asemenea, un semn de anxietate. Sarcinile neterminate pot crea un sentiment de tensiune, pe care te grăbești să le rezolvi cât mai curând, după cum a subliniat psihologul Adam Grant, lipsește de la soluții mai creative.

11. Îți ceri întotdeauna scuze

Anxietatea cu privire la jignirea celorlalți vă poate conduce să spuneți că vă pare rău tot timpul, în timp ce încercați să evitați dezaprobarea. Spunând „Îmi pare rău" poate fi un mod reflex de a încerca să eliminați posibilitatea unei tensiuni în relațiile voastre. Poate chiar îți ceri scuze că îți ceri scuze atât de mult.

12. Precauție maximă

În mod obișnuit te îndepărtezi de posibilitatea eșecului, ceea ce include să nu-ți urmărești obiectivele și visele, cum ar fi să scrii acea carte pe care o ai avut în minte sau să începi acea afacere. De asemenea, ești precaut în relațiile tale, păstrând o oarecare distanță și fiind atent să nu te rănești. În spatele tuturor acestor ezitări este o frică de vulnerabilitate.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2021 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy