În timpul zborului pe ruta Frankfurt - Sevilla, din 17 februarie 2024, copilotul unui Airbus A321 a leșinat în timp ce căpitanul se afla la toaletă.
Un raport arată că un avion cu 200 de persoane la bord, al companiei aeriene germane Lufthansa, a rămas fără pilot timp de 10 minute.
Evenimentul s-a produs în momentul în care aeronava intra deasupra Spaniei, atunci când copilotul unui Airbus A321 care zbura de la Frankfurt la Sevilla a leșinat în timp ce căpitanul se afla la toaletă, relatează Corriere, referindu-se la un raport al autorității spaniole de investigare a accidentelor CIAIAC.
În dimineața zilei de 17 februarie 2024, un Airbus A321 al companiei Lufthansa a decolat de la Frankfurt cu zborul LH1140 spre Sevilla, în sudul Spaniei. La bord se află 199 de pasageri și 6 membri ai echipajului.
Deși copilotul inconștient se pare că acționat comenzile în mod neintenționat, aeronava a reușit să continue zborul într-un mod stabil datorită pilotului automat activ. În această perioadă, înregistratorul vocal a înregistrat zgomote ciudate în cabină, compatibile cu o urgență medicală acută, a relatat dpa.
La ora 11:31, căpitanul a decis să părăsească cabina pentru a merge la toaletă, când avionul se afla deja deasupra Peninsulei Iberice, la o altitudine de 10.668 de metri și zburând cu o viteză de aproape o mie de kilometri pe oră.
La 11,32 și 6 secunde, copilotul își pierde cunoștința.
În momentele care au urmat, controlorul de zbor a încercat să contacteze cabina de pilotaj de trei ori, dar fără succes.
La ora 11:40 — notează anchetatorii — comandantul „folosește procedura standard de intrare pentru a accesa cabina de pilotaj”. A făcut acest lucru de cinci ori fără a putea intra în cabină.
În cele din urmă, căpitanul a fost nevoit să folosească codul de urgență pentru a deschide ușa blindată a cabinei de pilotaj.
Cu puțin timp înainte ca ușa să se deschidă automat, copilotul a deschis-o din interior.
La ora 11:42, comandantul preia controlul aeronavei, iar la ora 11:43 și 51 de secunde contactează centrul radar. Copilotul este „palid și transpirat”, așa că, de aceea, căpitanul le cere însoțitoarelor de bord să-l ajute pe colegul său.
În cele din urmă, aeronava a aterizat la Madrid ca măsură de precauție. Însă experții iberici au întrebat Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) dacă nu este oportun să se reintroducă cerința ca două persoane să fie în cabina de pilotaj, în orice circumstanțe, pentru a evita repetarea incidentelor de acest tip.
Măsura obligativității prezenței simultane a doi membri ai echipajului în cabina de pilotaj fusese introdusă, temporar, în 2015, după tragedia zborului Germanwings, prăbușit intenționat de căpitan în Alpii francezi. Ulterior, obligativitatea a fost eliminată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu