Un avion Lufthansa a zburat 10 minute fără pilot: În timp ce căpitanul se afla la toaletă, copilotul și-a pierdut cunoștința

Sursa: Pexels
Sursa: Pexels

În timpul zborului pe ruta Frankfurt - Sevilla, din 17 februarie 2024, copilotul unui Airbus A321 a leșinat în timp ce căpitanul se afla la toaletă.
 

Un raport arată că un avion cu 200 de persoane la bord, al companiei aeriene germane Lufthansa, a rămas fără pilot timp de 10 minute.

Evenimentul s-a produs în momentul în care aeronava intra deasupra Spaniei, atunci când copilotul unui Airbus A321 care zbura de la Frankfurt la Sevilla a leșinat în timp ce căpitanul se afla la toaletă, relatează Corriere, referindu-se la un raport al autorității spaniole de investigare a accidentelor CIAIAC.

În dimineața zilei de 17 februarie 2024, un Airbus A321 al companiei Lufthansa a decolat de la Frankfurt cu zborul LH1140 spre Sevilla, în sudul Spaniei. La bord se află 199 de pasageri și 6 membri ai echipajului.

Deși copilotul inconștient se pare că acționat comenzile în mod neintenționat, aeronava a reușit să continue zborul într-un mod stabil datorită pilotului automat activ. În această perioadă, înregistratorul vocal a înregistrat zgomote ciudate în cabină, compatibile cu o urgență medicală acută, a relatat dpa.

Cum a reușit avionul Lufthansa să zboare fără pilot timp de 10 minute

La ora 11:31, căpitanul a decis să părăsească cabina pentru a merge la toaletă, când avionul se afla deja deasupra Peninsulei Iberice, la o altitudine de 10.668 de metri și zburând cu o viteză de aproape o mie de kilometri pe oră.

La 11,32 și 6 secunde, copilotul își pierde cunoștința.

În momentele care au urmat, controlorul de zbor a încercat să contacteze cabina de pilotaj de trei ori, dar fără succes.

La ora 11:40 — notează anchetatorii — comandantul „folosește procedura standard de intrare pentru a accesa cabina de pilotaj”. A făcut acest lucru de cinci ori fără a putea intra în cabină.

În cele din urmă, căpitanul a fost nevoit să folosească codul de urgență pentru a deschide ușa blindată a cabinei de pilotaj.

Cu puțin timp înainte ca ușa să se deschidă automat, copilotul a deschis-o din interior.

La ora 11:42, comandantul preia controlul aeronavei, iar la ora 11:43 și 51 de secunde contactează centrul radar. Copilotul este „palid și transpirat”, așa că, de aceea, căpitanul le cere însoțitoarelor de bord să-l ajute pe colegul său.

În cele din urmă, aeronava a aterizat la Madrid ca măsură de precauție. Însă experții iberici au întrebat Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) dacă nu este oportun să se reintroducă cerința ca două persoane să fie în cabina de pilotaj, în orice circumstanțe, pentru a evita repetarea incidentelor de acest tip.

Măsura obligativității prezenței simultane a doi membri ai echipajului în cabina de pilotaj fusese introdusă, temporar, în 2015, după tragedia zborului Germanwings, prăbușit intenționat de căpitan în Alpii francezi. Ulterior, obligativitatea a fost eliminată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]
pixel