UberX, undă verde la Bruxelles. Decizia instanței

UberX a primit undă verde de la judecători pentru a continua operarea la Bruxelles după ce mai multe companii de taxi au dat compania în judecată pentru încetarea activității.

Instanța a decis că UberX nu este un serviciu de taxi și, prin urmare, poate continua să opereze la Bruxelles.

Serviciul UberX respectă cadrul juridic al Bruxelles-ului. Aceasta este decizia instanței societății francofonice din Bruxelles, transmisă de Uber. Compania de închiriere auto cu șofer (LVC) poate continua să opereze în Capitală.

Mai multe asociații de întreprinderi și companii din sectorul taxiurilor, inclusiv cele ale întreprinderii Febet, au făcut anul trecut o acțiune pentru încetarea activităților UberX la Bruxelles.

Judecătorul a respins toate procesele împotriva Uber. De asemenea, acesta a confirmat că șoferii profesioniști care utilizează aplicația cu același nume nu puteau fi considerați angajați ai companiei americane. În consecință, nu se demonstrează încălcarea legislației sociale.

Ce se arată în hotărâre

"Ar trebui să fie clar că Uber nu oferă un serviciu de transport, nu deține niciun vehicul, nu deține licență de taxi sau licență de la LVC", se arată în hotărârea judecătorilor, care datează din 16 ianuarie. Prin urmare, serviciul oferit de un conducător auto prin intermediul aplicației Uber nu poate fi considerat un serviciu de taxi.

Ce susține judecătorul

"Companiile LVC nu au nicio obligație de a se conecta la aplicația UberX, nu există o cerință minimă de conectare, nu există o cotă minimă de ore de serviciu pentru a furniza, nu există un interval de timp pentru a respecta", enumeră instanța în decizia sa. Aceste companii nu trebuie să anunțe în avans când intenționează să își presteze serviciile și, prin urmare, sunt complet libere să-și organizeze timpul de lucru după cum consideră potrivit, a spus judecătorul, potrivit unei publicații belgiene, lecho.be.

"Companiile LVC decid singure dacă aleg să angajeze personal pentru a efectua serviciile sau să folosească propriile vehicule pentru a furniza servicii de transport, în timp ce șoferii nu ar trebui să poarte uniforme Uber. Aceste societăți sunt libere să încheie contracte de închiriere cu alți clienți și nu acordă lui Uber nicio exclusivitate ", susține instanța.

În cele din urmă, utilizarea tehnologiei GPS nu poate fi considerată ca o indicație a unui control ierarhic exercitat de Uber, potrivit judecătorului. "Funcționarea sistemului UberX presupune ca utilizatorul să fie geolocat de sistem, astfel încât sistemul să poată determina care companie LVC este cea mai apropiată de utilizator și, prin urmare, cea mai în măsură să furnizeze serviciul de transport solicitat, deoarece închirierea de vehicule poate fi acordată numai companiilor LVC prin stabilirea locației lor geografice."

Reacția Uber după decizia instanței

Uber declară că este "hotărât să fie un adevărat partener pe termen lung pentru Bruxelles". Potrivit companiei, mai mult de 1.000 de șoferi profesioniști LVC și 100.000 de pasageri folosesc în mod activ aplicația.

Vezi și: Angajată torturată. Metode diabolice, folosite de o familie din Singapore

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel