Pentru cei care se întreabă cum percep copiii criza imigranților, specialistul în Educație, profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, susține că ei vor fi impresionați atunci când refugiații se vor transforma într-o realitate concretă, și nu vor fi doar un subiect de presă.
Ori, în această situație, cei responsabili cu educația copiilor - părinți, dascăli - vor putea păstra pentru cei mici balanța între realitate și riscurile discriminării nu prin interzicerea unor comportamente negative (discriminatorii), ci prin încurajarea atitudinilor pozitive (nondiscriminatorii), întrucât, aparent paradoxal, interzicerea nu o să producă efectul scontat decât pentru scurt timp după care atitudinea negativă o să revină în forţă.
Părinți de succes: Atenție la potențialul mesajelor transmise copiilor
"Este un „efect pervers” al interdicţiei: dacă i se spune unui elev „nu te mai purta urât cu colegul tău doar pentru că este de etnie X”, elevul în fapt se concentrează mai mult pe etnia colegului său ceea ce îl va face să-şi exacerbeze mai apoi atitudinea ori comportamentul care iniţial a fost suprimat", explică profesorul doctor Pânișoară, punctând faptul că fenomenul de corectitudine politică nu funcționează prin impunere.
Vrem sau nu vrem ne îndreptăm spre o Europă a mobilității, a intersecției (și ciocnirilor) culturale, iar de modul în care ne pregătim copiii depinde viitorul, avertizează profesorul doctor Pânișoară.
Pentru o mai bună înțelegere a fenomenului, specialistul în Educație prezintă un studiu dedicat de Macrae, Bodenhausen, Milne şi Jetten discriminării.
Citește mai multe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News