Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

Lipsa cunoștințelor de geometrie greșit interpretate, cauza erorilor în găsirea epavei avionului

DCNews Team / 23 ian 2014 / 14:15
coordonate
coordonate

Revista aviatia.ro publică un articol în care pilotul Daniel Matei are o ipoteză  asupra cauzelor care au dus la erorile de calcul în depistarea epavei avionului. Potrivit lui Daniel Matei, deși au avut coordonatele corecte, autoritățile nu au știut să le înțeleagă.  DC News a apelat la un student de la Aeronave pentru decriptarea mesajului doctorului Radu Zamfir, iar eroarea rezultată a fost de câțiva metri.  

Despre așa-zisele coordonate false transmise de către medicul Radu Zamfir sistemului unic de urgență 112, la scurt timp după accidentul aeronavei Britten-Norman BN-2 Islander YR-BNP în Apuseni, s-au scris și discutat mult în ultimele zile. Pilotul Daniel Matei a prezentat o ipoteză privind o posibilă confuzie din partea autorităților  și a echipelor de căutare și salvare apărută în conversia coordonatelor geografice, din grade cu zecimale în grade, minute și secunde.

Medicul Radu Zamfir a transmis coordonatele GPS generate de smartphone-ul său. Telefoanele afișează coordonate GPS de tip decimal degrees?grade cu zecimale (gen: 45.450722 24.322443) adică precizie a gradului geografic la nivel de mai multe zecimale. Mai precis cu o eroare de maxim 5 metri. Această eroare este generată doar de gradul de precizie al aparaturii, dar este neglijabilă.

Autorul precizează că un minut pe meridian este egal cu o milă nautică, adică 1,852  km, iar secunda este egală cu aproximativ 30 de metri.

Practic, deși autoritățile au avut coorodatele corecte, acestea nu au fost în stare să le înțeleagă pentru că nu au știut teorie, nu știau chestiuni elementare, respectiv că se pot exprima coordonatele geografice, poziția în mai multe moduri (la fel cum și un număr matematic se poate scrie în mai multe feluri gen 2=6/3-fracție/raport). Poate că dacă ar fi primit coordonatele în sistemul banal, cel cunoscut de mai toată lumea, gen grade+minute+secunde, s-ar fi prins unde să caute, dar pentru că autoritățile au primit coordonatele exprimate ca grade cu zecimale (așa le dau telefoanele mobile), chiar dacă acele coordonate au fost extrem de precise, habar nu au avut ce să facă cu ele. Au avut poziția în față și nu au știut s-o citească.

Autorul se întreabă dacă după primele informații referitoare la prăbușirea avionului s-a gândit cineva să transmită coordonatele către ROMATSA sau AACR, pentru că cei de acolo și-ar fi dat seama și ar fi tradus și retransmis poziția geografică și pe înțelesul incompetenților, iar în acest moment nu am mai fi vorbit de cele două victime.

DC News a apelat la un student de la Facultatea de Inginerie Aerospațială din Politehnică, care are la activ și peste o sută de zboruri cu planorul, pentru a decoda mesajul transmis de doctorul Radu Zamfir. Publicăm calculul studentului, fără a verifica și altă sursă, iar eroarea în depistarea epavei este de câțiva metri.

În navigația aeriană

1° latitudine=60nm(mile nautice)=60*1,842km=111,12km

1` latitudine=1nm=1,852km

1”=30,09 m

N46,189563=46°11`22” EROARE DE 12,842M

Mod de calcul- 0,189563°=11`,37378 0,37378`=22,4268”

0,4268”=12,842m

 E22,979410=22°58`46” EROARE DE 3,731M

Mod de calcul- 0,979410°=58,7646` 0,7646`=45,876” 1-0,876=0,124 0,124*30,09=3,731m

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.22