Florin Golovatic (ASF): Piaţa RCA şi Casco din România, în cifre

Mihai Ciobanu / 24 oct 2019 / 11:53
Trafic - foto ilustrativ
Trafic - foto ilustrativ

Asigurările de tip RCA şi Casco reprezintă 67% din totalul pieţei de asigurări din România, a declarat, joi, Florin Golovatic, director în Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în cadrul conferinţei "Asigurările auto şi siguranţa în trafic, în era digitală".

Asigurările de tip RCA şi Casco reprezintă 67% din totalul pieţei de asigurări din România, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Florin Golovatic, director în Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

"Ştim foarte bine că acest segment al asigurărilor este un pilon important al industriei asigurărilor din orice ţară. În ultimul raport Consumer Trends, realizat de EIOPA (Autoritatea Europeană de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, n.r.), este menţionat faptul că pentru asigurările auto, atât cele de tipul RCA, cât şi celelalte tipuri, cum ar fi Casco, trendul crescător privind volumul de prime subscrise s-a păstrat. Astfel, în 2017 comparativ cu 2016, la nivel european, s-a cunoscut un salt pe RCA în 24 dintre statele din Uniunea Europeană, în timp pe asigurările non-RCA s-au înregistrat creşteri în 21 de state membre. În România, aceste asigurări reprezintă 75% din asigurările non-viaţă şi aproximativ 67% din total piaţă, deci clar o componentă foarte importantă. Tot la nivel european, aproximativ 20% dintre intermediarii de pe piaţa asigurărilor au menţionat că folosesc soluţii de tip Big Data Analytics, comparativ cu 59% dintre societăţile de asigurare care au spus să utilizează deja astfel de soluţii", a precizat Golovatic.

"Gradul de satisfacţie al clienţilor din experienţa cu asigurătorii este de 47%"



Reprezentantul ASF a adăugat că, în ceea ce priveşte gradul de satisfacţie al clienţilor în raport cu asigurătorii, acesta se situează în apropierea unui procentaj de 50%.

"Gradul de satisfacţie al clienţilor din experienţa cu asigurătorii este de 47%. Modul de interacţiune cu clientul se întâmplă pe fluxul operaţional în special în momentul în care apar daune. Într-o eră a digitalizării, este foarte uşor ca respectivii clienţi să comunice publicului modul în care au fost sau nu mulţumiţi de interacţiunea cu asigurătorii. Tot conform statisticilor, aproximativ 84% dintre consumatori au încredere în experienţa celorlalţi consumatori de produse, şi nu mă refer numai la industria de asigurări, ci în general la domeniile în care online-ul este prezent. Este un moment propice ca toate aceste inovaţii tehnologice şi toate aceste soluţii digitale să ducă la lărgirea rolului asigurătorului în acest proces", a susţinut Florin Golovatic.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România - BAAR şi Institutul de Studii Financiare - ISF au organizat, joi, conferinţa cu tema "Asigurările auto şi siguranţa în trafic, în era digitală".