EXCLUSIV  Vâlcov: De ce nu se pot face autostrăzi în România

Vlad Manolache / 21 aug 2018 / 13:39 Salveaza PDF Comentarii
Autostrada
Descriere foto: Autostrada

Darius Vâlcov a dezvăluit, la interviurile DC News, problemele interne care au pus frână construcției de autostrăzi în România. 

Darius Vâlcov a vorbit despre piedicile care au ținut în loc construirea de autostrăzi, interesele și banii care se pierd pe studii de fezabilitate refăcute de zeci de ori în zadar. "Când vorbiți de infrastructură trebuie să ne ducem în spate și să vedem de ce nu se pot face autostrăzi în România. Păi nu se poate face pentru că vă dau un singur exemplu, nodul Dobra, care este pe o autostradă în România, cred că Lugoj-Deva. Acest nod a fost uitat atunci când trebuia să se facă studiul de fezabilitate și constructorul a constatat că lipsește nodul de legătură. 'Păi fă un studiu de fezabilitate', i-a spus CNAIR-ul la acea vreme, în 2012. A făcut un studiu, l-a făcut și pe al doilea, l-a făcut și pe al treilea, la al 48-lea s-a finalizat. Știți al câtelea a fost ales? Primul. Statul român va plăti însă 48 de studii de fezabilitate, dar primul a fost ales. S-a întârziat patru ani de zile pentru un nod, s-au făcut 48 de studii de fezabilitate. Avem două autostrăzi din România unde corecțiile au costat mi mult decât construcția. Când vorbesc de autostrăzi vorbesc de cioturile astea de autostrăzi", a declarat Darius Vâlcov.

ONG-urile au stopat un proiect 

O altă cauză a încetinirii proiectului de construcție o reprezintă acțiunile unor ONG-uri care au reușit să schimbe studii de fezabilitate din motive ce s-au dovedit a fi false, susține Darius Vâlcov. "Că vorbim de infrastructură și că vorbim de acest stat paralel care trebuie devoaluat, în 2011, ONG-ul VVF din Austria vine și spune 'Știți, pe autostrada Lugoj-Deva aveți urși și pentru că aveți urși trebuie să construiți niște tuneluri, și nu costă mai mult decât cu 30 de milioane de dolari, dar trebuie să refaceți tot studiul de fezabilitate'. Și statul a refăcut acele lucruri, cei 9 kilometri nici astăzi nu sunt licitați. Dar PSD-ul vine la guvernare și președintele partidului și prim-ministrul întreabă cum rezolvăm problema urșilor. Chemăm specialiști de la Agenția Mediului, convoacă toți șefii de la ocoalele silvice de acolo, toți semnează că în ultimii 40 de ani niciun urs nu a trecut prin acea zonă. Nici astăzi nu reușim să revenim la vechiul studiu de fezabilitate pentru că cei de la CNAIR din eșalonul doi și trei au venit cu un biolog și biologul când a văzut că nu mai e problema urșilor s-a dus în prima baltă, și ceea ce vă spun este o realitate cruntă și vă rog să o întrebați pe doamna Adi Croitorul de la ANAP, a luat o broască a întors-o și a spus 'vedeți pata asta galbenă? este specie protejată și nu puteți construi pe aici și trebuie tot tunelul pentru urși'. Doamna a luat broasca, a aruncat-o și i-a spus 'să nu mai veniți cu asemenea gunoaie în fața mea', a declarat Darius Vâlcov.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25