EXCLUSIV  Şosele nu avem, se ştie. Dar şoferi avem?

Fotografie creată de Artyom Kulakov, de la Pexels
Fotografie creată de Artyom Kulakov, de la Pexels

Sâmbătă, între Buzău şi Brăila doi tineri şi-au pierdut viaţa după ce maşina în care se aflau s-a lovit de un TIR care vira la stânga. Se pare că şoferul care a provocat accidentul ar fi depăşit pe linie continuă alte două maşini şi nu a mai putut evita TIR-ul.

Dar nu e singurul accident despre care am citit zilele acestea. Un accident grav a avut loc, duminică, 1 mai, pe DN 2A Constanța-Hârșova. Patru persoane au fost rănite, iar la fața locului a fost trimis elicopterul medical. CITEŞTE MAI MULTE AICI

Am stabilit de mult timp că nu avem şosele bune în România. Câteva capete de autostradă ici şi colo, câteva porţiuni mai lungi în anumite zone, dar care nu reuşesc să conecteze încă prea multe oraşe mari, iar în rest multe drumuri prin sate şi comune, pline de gropi sau marcaje insuficiente. Ştim deja minusurile infrastructurii. Dar este infrastructura singurul motiv pentru care mor români pe şosele? 

Sunt şofer şi nu sunt fără pată. Am luat amenzi şi pentru viteză, am avut chiar şi un accident soldat, din fericire, doar cu pagube materiale. Din vina mea! Şi mă uit de fiecare dată când sunt la volan la cei din jurul meu, la agresivitate, la depăşirile pe linie continuă, la flash-urile din spate în sate şi comune, care mă îndeamnă să merg peste viteza legală, văd schimbările de bandă fără semnalizare. Şi toate au un lucru în comun. şoferii care se plâng că fac ce fac pentru că nu avem şosele! 

"N-ai văzut cum e afară? Păi ăia au şosele, nu ca la noi. Ăia ajung repede, o calcă. Noi unde?". E replica preferată, în forma asta sau în unele aproximative, a şoferilor care încalcă regulile. Lipsa şoselelor de mare viteză nu ar trebui să fie o scuză pentru încălcarea vitezei regulamentare sau pentru condusul agresiv. E drept, în mai toate ţările europene există mii de kilometri de autostradă. Autostradă curată, fără gropi! 

Dar există şi şoferi pentru care indicatul de 130 km/h înseamnă că viteza maximă este 130 km/h, nu 145, nu 170 km/h. Există şoferi care înţeleg că, poate, cel din faţă e mai puţin sigur la volan sau că nu e din localitate, motiv pentru care, poate, conduce mai încet. Şi nu îl claxonează aiurea! "În afară" sunt şoferi care înţeleg încă din şcoala de şoferi ce este un accident, cum se simte un accident şi, mai ales, cât de important este să îl evite. Există şoferi care ştiu să respecte bicicliştii şi care înţeleg că şi cei pe două roţi sunt participanţi la trafic, ba chiar unii care nu pot merge cu viteza unei maşini. 

Dar, cel mai important, există şoferi care înţeleg că este mai important să ajungi la destinaţie sănătos, decât să încerci să ajungi cu 10 minute mai devreme. 

Dar, sigur, toate astea sunt "în afară". La noi, din cauza drumurilor proaste avem accidente. Şoferii nu au nicio vină! 

*acest articol reprezintă o opinie

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel