Primul sistem de radiografiere a avioanelor, conceput de cercetători români

avion
avion

Cercetători români de la MB Technology au reușit să realizeze primul sistem din lume pentru radiografierea avioanelor, de fapt o revoluţie pentru securitatea aeroportuară. Sistemul care se va numi „Roboscan 2M Aeria” se află în faza de realizare a prototipului scrie

Succesul tehnologic a făcut ca inventatorul „Roboscan” să fie abordat la conferinţe şi în posibile parteneriate, dialogul existând cu reprezentanţi din peste 60 de ţări. Aflat la o astfel de conferinţă organizată de Departamentul de Stat al SUA, în urmă cu câţiva ani, Mircea Tudor a fost întrebat, într-o pauză, dacă tehnologia de scanare dezvoltată pentru camioane poate fi folosită şi în aviaţie. Miza era şi este uriaşă, întrucât avioanele private pot face transporturi cu produse de contrabandă sau alte materiale interzise foarte uşor, profitându-se de sincopele legislative din domeniu. Întors acasă, Mircea Tudor a transpus doleanţa într-un proiect la care 15 cercetători de la MB Technology au lucrat în secret trei ani. „Marele impediment de care s-au lovit şi alte companii pe plan mondial este că avionul are aripi şi nu poţi trece scannerul fără să le loveşti în procedeul clasic de scanare stânga-dreapta”, spune preşedintele MB Technology”, explică Mircea Tudor pentru Q Magazine.

În acest moment, patentul invenţiei a fost deja înregistrat la nivel naţional şi internaţional, astfel că proiectul, care se numeşte „Roboscan 2M Aeria”, a devenit public.

„Aeria foloseşte experienţa celor trei generaţii ale «Roboscan». Dacă pentru varianta iniţială am avut şase milioane de euro, iar variantele ulterioare au mai costat alte patru milioane, pentru sistemul de radiografiere a aeronavelor vorbim despre un buget de cinci milioane de euro”, face calculele omul de afaceri Mircea Tudor.

În lume există în acest moment 350-400 de sisteme de radiografiere a camioanelor şi containerelor. Dar potenţialul pieţei este uriaş, deoarece o reglementare legislativă apărută în SUA de curând prevede că toate containerele care vor ajunge în porturile americane trebuie să fie scanate în ţara de origine a transportului.

Apariţia primului scanner pentru avioane devine un atu deosebit al companiei româneşti. Scannerul pentru avioane îşi păstrează caracteristicile tehnice de operare pe care le are şi predecesorul său realizat pentru camioane şi containere. Sistemul reuneşte soluţii hidraulice, de fizică nucleară, de tehnică auto, dezvoltare de soft şi automatizări. Pentru deservirea „Roboscan” este nevoie de un singur operator, iar instructajul personalului este realizat într-o zi. Citirea radiografiilor devine o abilitate a operatorului după maximum zece zile. „Roboscan” este cel mai mic scanner, având 5 tone, iar concurentul cel mai apropiat are 12,7 tone. De asemenea, „Roboscan” poate scana 200 de containere pe oră, în condiţiile în care cel mai apropiat concurent scanează doar 85 pe oră”, spune Mircea Tudor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel