EXCLUSIV  Piaţa asigurărilor, modificări esenţiale pentru clienţi. Călin Rangu, preşedintele ISF: Aceasta este tendinţa

Mihai Ciobanu / 05 feb 2019 / 19:08 Salveaza PDF Comentarii
Calin Rangu
Descriere foto: Calin Rangu

Călin Rangu, preşedintele Institutului de Studii Financiare, a vorbit, în cadrul conferinței ”Quo Vadis piața de asigurări în 2019”, despre transformările prin care trece piaţa asigurărilor şi de tendinţele dar şi provocările pe care le întâlneşte. 

Călin Rangu a vorbit, în cadrul discursului susţinut la conferinţa ”Quo Vadis piața de asigurări în 2019”, despre tendinţele pieţei şi, în principal, despre faptul că "asiguratorii trebuie să se transforme într-un fel de doctori de risc ai clienţilor, să le identifice nevoile".

"Pentru că s-a discutat foarte mult de educaţia financiară, cea mai bună educaţie financiară o face omul în momentul în  care este faţă în faţă cu clientul. Şi către acei oameni ne adresăm noi, către cei 30, 40, 50.000 de oameni care vând asigurări în România şi care trebuie să treacă de la faza de a vinde o poliţă de asigurare la faza de consultant. Există trei tendinţe principale: ISF-ul are şi obiectivul de a identifica tendinţele şi a le transpune în zona aceasta de susţinere a competenţelor şi a formării profesionale.

Tendinţa principală: trecerea de la asigurările de tip clasic către prevenţie

 

Tendinţa principală la nivel european e cea de a trece de la asigurările de tip clasic către prevenţie. Asiguratorii trebuie să se transforme într-un fel de doctori de risc ai clienţilor, să le identifice nevoile. De aceasta, şi noua directivă europeană prevede foarte clar – şi noi am transpus obligativitatea analizei nevoilor pentru clienţi. Aceasta pentru că trebuie să-i vinzi ceea ce-i trebuie pentru a-i asigura bunăstarea.

Până la urmă care este scopul asigurării: de a prelua un risc potenţial din viitor astfel încât omul respectiv să nu fie afectat financiar. Iar pentru a nu fi afectat financiar şi a-i asigura bunăstarea lui şi familiei sale trebuie să iei nişte măsuri. Iar cei care vând asigurări trebuie să aibă competenţe, aptitudini", a explicat preşedinte ISF.

Trecerea de la produse la servicii

 

"ISF încearcă să fie apropiat atât către media, pentru a disemina aceste concepte, cât şi către toţi actorii pieţei. Vorbeam de prevenţie. Aceasta se manifestă prin trecerea de la produse la servicii. Asiguratorii trebuie să fie o prezenţă zilnică, lunară, nu numai în momentul în care iau banii clientului pentru a reînnoi asigurarea. Trebuie să fie tot timpul în viaţa clientului pentru ca acel client să-şi dea seama care sunt beneficiile asigurării. Tehnologiile ne ajută în acest sens. În momentul în care interacţiunea cu asiguratorul va fi prin intermediul telefonului mobil, când vei ajunge să poţi să-ţi scanezi factura de la asigurarea de sănătate, să o trimiţi către companie şi să primeşti automat banii în cont, probabil atunci se va face o trecere în care omul respectiv va simţi, în mod real, că asiguratorul îi facilitează un beneficiu.

Pentru că asiguratorii nu trebuie să vândă numai vise că, la un moment dat, vor fi despăgubiţi. (...) ISF-ul este alături de piaţă şi sperăm să creştem o dată cu ea. Mulţumim pentru aprecierile primite de colegii noştri, într-adevăr le merită, a fost în ultimii ani o evoluţie a institutului apreciabilă şi sperăm să păstrăm această tendinţă şi să fim alături de toţi actorii implicaţi", a subliniat Călin Rangu.   

Urmăreşte, aici, declaraţiile făcute de către Călin Rangu, preşedintele ISF:

 

Vezi şi: Modificare Cod rutier. Avertisment pentru șoferi

Antrenor Halep. Turneul de la Doha, primul la care vor colabora


STIRE RECOMANDATA

Te-ar putea interesa



Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27