Spania este un model de urmat pentru România în ceea ce priveşte măsurile pentru reducerea numărului de accidente.
Titi Aur a comentat, la emisiunea "De Ce Conducem", ştirea potrivit căreia în Spania s-a decis ca în zonele cu risc ridicat de accidente să fie trasate, pe lângă liniile clasice, şi linii roşii care să îi avertizeze pe şoferi.
"Spania a reuşit un progres foarte mare în zona de siguranţă rutieră. Ei stau foarte bine în statistică, au foarte puţine accidente, e una dintre ţările cele mai sigure şi asta pentru că fac tot felul de lucruri. Nu doar că au construit autostrăzi, fac pe toate drumurile tot felul de acţiuni: semafoarele inteligente la trecerile de pietoni care se pun pe roşu au apărut pentru prima dată în Spania. Astfel de acţiuni cu tot felul de semne şi de modificări înseamnă o preocupare permanentă pentru siguranţa rutieră. Iar preocuparea permanentă a autorităţilor pentru siguranţa rutieră a făcut ca Spania să fie una dintre ţările foarte sigure.
În toate statisticile, raportat la număr de locuitori, kilometri, la număr de autostrăzi, la orice, Spania stă foarte bine. Dacă aţi văzut încă o noutate în Spania, nu mă surprinde. Dacă apărea o noutate în România, era o mare surpriză, o astfel de iniţiativă.
Ei fac lucruri şi au acest scop: unul dintre obiectivele autorităţilor pe plan naţional este să ţină sub control accidentele. De ce? Foarte simplu: înseamnă mai puţin sânge pe şosea şi mai mulţi bani la buget. Adică nu sunt atât de bogat încât 'să dau bani' pe morţi şi pe răniţi, aşa cum face România, 7 miliarde de euro", a explicat Titi Aur.
VIDEO:
Parlamentul European şi statele membre ale UE au ajuns în noaptea de luni spre marţi la un acord privind introducerea permisului de conducere auto digital în întreaga Uniune Europeană până la finalul anului 2030, informează France Presse.
Accesibil pe telefonul mobil, acest permis va avea aceeaşi valoare ca permisul de conducere auto fizic.
Până acum, discuţiile au trenat în legătură cu o vizită medicală obligatorie sau nu pentru a obţine acest permis.
Potrivit acordului convenit luni noaptea, statele membre vor solicita fie un examen medical, fie o depistare bazată pe o autoevaluare a utilizatorului.
Permisul digital va avea o valabilitate de 15 ani, după care va putea fi reînnoit. Noii conducători auto vor fi supuşi unei perioade de probă de cel puţin doi ani, cu reguli şi sancţiuni mai stricte pentru conducere sub influenţa alcoolului sau a drogurilor.
Acordul trebuie să fie adoptat de Parlamentul European şi de Consiliul UE, o simplă formalitate după ce s-a ajuns la un compromis.
În 2024, 19.800 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere în Uniunea Europeană, ceea ce reprezintă o scădere uşoară de 3 puncte procentuale comparativ cu anul precedent.
Cele mai sigure şosele din Europa sunt în Suedia şi Danemarca, cu 20, respectiv 24 decese la 1 milion de locuitori, în timp ce Bulgaria şi România se află în coada clasamentului, cu 74, respectiv 77 de decese la 1 milion de locuitori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News