Conducerea Metrorex nu a cheltuit anul trecut banii pe care i-a avut pentru întreţinerea curentă şi reparaţii, iar execuţia bugetară pe acest an este la fel de slabă, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Acesta a afirmat despre incidentul de vineri, când un jgheab de scurgere a infiltraţiilor a căzut din plafon pe tronsonul Eroilor-Politehnica şi a produs un scurt circuit, oprind circulaţia metroului pe relaţia Izvor-Politehnica-Grozăveşti, că a fost unul care putea să aibă consecinţe deosebit de grave, iar concluzia care se conturează este că a fost generat de nerespectarea procedurilor de către personalul Metrorex.
"Am convingerea de la care nu voi face rabat nicio secundă că mai presus de toate trebuie să fie siguranţa cetăţenilor transportaţi. Ceea ce s-a întâmplat zilele trecute la Metrorex este un incident care putea să aibă consecinţe deosebit de grave - se conturează în concluzia anchetei că a fost generat de nerespectarea procedurilor de către personalul Metroului. Nu există jumătăţi de măsură când discutăm de siguranţa cetăţenilor, indiferent pe ce cale sunt transportaţi", a spus Stroe, în comisie.
Banii de reparații nu sunt cheltuiți
El a subliniat că Metrorex a avut la dispoziţie fonduri pentru întreţinerea curentă şi pentru reparaţii, însă nici anul trecut şi se pare că nici anul acesta nu au fost toţi cheltuiţi şi nici eficient.
"Vorbim despre faptul că nu sunt fonduri pentru întreţinerea curentă, pentru reparaţii? Conducerea Metroului nu a cheltuit anul trecut banii pe care i-a avut pentru întreţinere şi reparaţii. Deci, nu vorbim despre investiţii, de Magistralele 5 şi 6. Vorbim despre banii pentru întreţinerea curentă, periodică, care trebuie făcută, iar conducerea Metroului anul trecut avea bani pentru reparaţii. Execuţia bugetară pe acest an este la fel de slabă. De asemenea, la sfârşitul anului nu vor fi cheltuiţi eficient şi toţi banii pentru reparaţii. Vorbim despre instruirea personalului, despre instituirea unei discipline ferme în cadrul personalului, de la mecanic la personalul de verificare şi de pregătire a trenurilor. Şi de aceea măsura pe care am luat-o a fost extrem de dură şi de fermă, pentru a da un semnal. Nu au fost înlocuiţi, destituiţi, eliberaţi din funcţie directorul general şi directorul de exploatare pentru a face loc altora din clientela politică a nu ştiu cărei partid. Înlocuitorul temporar este un director de la Metrorex", a explicat ministrul.
În acest sens, şeful de la Transporturi a precizat că director general la Metrorex, conform Contractului Colectiv de Muncă, nu poate fi decât cineva care a lucrat 12 ani în sistemul feroviar, din care minimum 6 ani la Metrou, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu