Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a vorbit în cadrul interviului DCNews despre regulile noi privind evaluarea școlilor doctorale și le-a oferit o replică tuturor celor care spun că au fost relaxate criteriile de evaluare.
În criteriile pe care le-am introdus pentru a corecta vechea metodologie, am introdus câteva lucruri concrete. Ca să mă refer strict la calitate, din punctul meu de vedere, ca să evaluezi o școala doctorală și ca să te asiguri că acea școală îndeplinește criteriile de calitate și deci asigură calitatea pregătirii prin studii doctorale, trebuie să vezi dacă acei conducători de doctorate existenți în aceeași școală doctorală au o activitate științifică, care să justifice învățarea prin cercetare, ce lucrări au publicat, dacă au creat domenii noi sau au dezvoltat domeniile științifice deja existente, i-au antrenat pe doctoranzi în lucrările științifice pe care le-au publicat, ce fel de reviste sunt cele în care s-au publicat articole, sunt reviste relevante, dacă doctoranzii au fost co-autori la aceste lucrări, dacă doctoranzii au trecut prin evaluări în timpul stagiului de studii doctorale. Toate aceste lucruri. Evaluarea cuprinde și aprecierea. Tezele de doctorat au fost suspectate de plagiat sau nu? Din ce școli doctorale vin aceste suspiciuni sau chiar s-a confirmat plagiatul pentru că în mod normal trebuie să tragem un semnal de atenție asupra acestor școli.
Nu cred că a fost vorba de relaxare, ci dimpotrivă, a afirmat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, în cadrul interviului DCNews.
Răspunsul integral poate fi urmărit în VIDEO de mai jos
Vezi și: Bacalaureat 2019 schimbări. Ministrul Andronescu, ce trebuie să știe liceenii și părinții
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News