Șoferii vor trebuie ssă fie și mai atenți la ceea ce fac în trafic pentru că apare cazierul auto.
Un nou proiect de lege propus de ASF prevede introducerea unui cazier auto, un sistem informatic care va centraliza toate datele privind accidentele în care a fost implicat un autovehicul. În această bază de date vor fi înregistrate: numărul accidentelor, despăgubirile plătite, dar și detalii despre service-urile unde au fost făcute reparațiile și modul în care acestea au fost efectuate.
Proiectul face parte din noua lege RCA și presupune crearea unei baze de date interconectate între mai multe instituții: Poliția Rutieră, Registrul Auto Român (RAR), Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR), precum și service-urile auto autorizate.
Odată cu implementarea acestui sistem, va fi posibilă eliberarea rapidă a unui cazier auto sau a unui certificat de daunalitate, oferind astfel un istoric detaliat și aproape complet al vehiculului.
Cei mai afectați vor fi șoferii cu un istoric negativ în trafic. Deși și în prezent asigurătorii țin cont de daunele anterioare, noul cazier va aduce o evidență mult mai precisă. Astfel, cei care au provocat frecvent accidente vor plăti prime de asigurare semnificativ mai mari.
De asemenea, repararea mașinilor avariate va fi permisă doar în service-uri autorizate. Dacă proprietarul alege altă variantă, riscă să fie chemat la RAR pentru o inspecție tehnică amănunțită. În cazul în care se constată că reparațiile nu au fost făcute corespunzător, certificatul de înmatriculare va fi suspendat.
Pentru realizarea acestui sistem, platforma RCA va fi integrată cu bazele de date ale Poliției Rutiere și ale RAR, iar firmele de asigurări și service-urile autorizate vor fi și ele conectate la rețea.
"Cei de la RAR vor avea informații despre vehiculele implicate în evenimente rutiere și, în acest fel, instituția poate lua decizia de a chema pe cei implicați în evenimentul rutier. Totodată, se poate analiza și verifica dacă vehiculele implicate într-un eveniment rutier au fost reparate în rețeaua de service-uri auto, care se află sub autoritatea RAR, și, astfel, se pot face verificări printr-o nouă inspecție tehnică periodică", a explicat vicepreședintele ASF, Adrian Mititelu, scrie bzi.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News