EXCLUSIV  Titi Aur, REVOLTAT: ”Purtătorii de girofar” n-au NEVOIE de noi. Niciun fel de pregătire!

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat, în exclusivitate pentru DC NEWS, importanţa unor astfel de cursuri pentru "purtătorii de girofar". Acesta a vorbit, însă, şi de un proiect de lege care se află pe masa Parlamentului, dar pentru care MAI a dat aviz negativ. 

"E mai mult de atât. Pot să vă spun mai multe, din păcate. Şi vă spun asta puţin revoltat. Pentru că în Parlament există o lege, un proiect, care prevede două lucruri principale. Unu, toţi şoferii din România care vor să facă un curs de conducere defensivă să poată să deducă acel curs din impozite, fie pentru companii fie pentru privaţi. Al doilea punct important este că toţi purtătorii de girofar, termenul este 'cei cu regim special de deplasare', să fie obligaţi să facă un astfel de curs la fiecare trei ani. Ce credeţi că a venit? A venit punctul de vedere al MAI către acest proiect de lege care spune că nu e nevoie de aşa ceva, că nu este necesar şi că nu trebuie. Din păcate! 

În acelaşi timp, există un ordin intern în MAI conform căruia angajaţii MAI ar trebui să facă la fiecare 5 ani un program de pregătire. Dar asta nu se întâmplă. În toată lumea, în toată Europa civilizată, toţi cei cu regim special de deplasare, care se deplasează mai repede şi fără a respecta neapărat regulile, sunt obligaţi prin lege să facă un curs special de pregătire! De ce? Pentru că atunci când mergi cu maşina fără să respecţi regulile, eşti mai expus la a pierde controlul maşinii. Este normal să ştii mai multe atunci despre dinamica maşinii, despre frânare, despre derapare, chiar şi despre defecţiuni tehnice. 

În momentul de faţă, purtătorii de girofar, indiferent de unde sunt, nu fac niciun fel de pregătire suplimentară în România. Au dreptul să se deplaseze cu viteză mai mare şi normal că această situaţie duce la cele 1800 de accidente anuale ale MAI. Nu înseamnă aici doar cele spectaculoase, ci toate, cu tamponări, răsturnări, orice. Din când în când, se întâmplă şi astfel de lucruri! Cauza unei astfel de situaţii este, de cele mai multe ori, neştiinţa sau neconştientizarea pericolului la care se expune şoferul când este peste limita legală. Aceste lucruri nu le poţi învăţa decât într-un cadru organizat. 

De exemplu, în Ungaria este obligatoriu acest lucru. Ei se miră cum de în România nu e obligatoriu. Au fost 10 agenţi anul trecut la pregătire acolo, doar 10. Marea problemă a fost că cei de acolo îi întrebau şi se minunau cum de nu este obligatoriu la noi! Eu sunt convins, totuşi, că accidentul de aseară a fost cauzat de o lipsă de control a maşinii. Indiferent că vorbim de defecţiune tehnică, viteză, că a apărut ceva, un animal. Nu sunt martori, din păcate, nu se ştie public motivul! Dar eu nu cred că mergând în linie dreaptă a tras de volan şi a intrat în pom. Nu cred că e vorba de sinucidere sau consum de substanţe. 

Conducerea defensivă înseamnă să te aperi. De alţii, dar şi de tine! Când mai ai şi regim special de deplasare, cu girofar, este clar că ar fi firesc să faci o pregătire specială. Mai mult, nu trebuie să inventăm noi nimic! În toată lumea, toţi cei care se deplasează cu girofar, inclusiv cei cu transporturi speciale, fac astfel de pregătiri. Doar statul român consideră că un astfel de şofer nu trebuie să ştie nimic în plus!", a declarat TIti Aur în exclusivitate pentru DC NEWS.  

VEZI ŞI Doi poliţişti, morţi la Brăila, răsturnare de situație. Dumitru Coarnă: Foarte ciudat! Ce propunere zace de 10 ani la Guvern

De ce nu a intervenit nimeni

"Depinde cât de repede au ajuns martorii. Pompierii spun aşa: un incendiu îl stingi în primele secunde cu un pahar de apă, dar după câteva minute nu îl mai stingi nici cu 10 maşini de pompieri. Dacă martorii au ajuns când a intrat maşina în copac şi nu luase foc şi nu au făcut nimic, poate sunt de acuzat, deşi apare emoţia, frica de a interveni. E un lucru dur şi adevărat. Omul mort e urât în general, dar omul mort în accident e şi mai urât. E cu sânge, desfigurat. Nu oricine are sângele rece să se apropie de un accidentat. Doar cei cu experienţă se apropie de un accident. Când mai ia şi foc maşina, şi mai ales dacă ardea de ceva timp, nici nu are sens să te apropii, că nu mai ai ce să faci, dar nu mai ai nici tăria să intervii!", a mai spus specialistul. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel