Timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, a declarat vineri vicepremierul Daniel Constantin, copreşedinte al ALDE. Există totuși posiblitatea implementării unor eco viniete la nivel local.
Daniel Constantin precizat că a prezentat vineri, în şedinţa coaliţiei de guvernare, câteva propuneri pentru înlocuirea timbrului de mediu, una dintre acestea fiind introducerea unui certificat de calitate a aerului - eco-vignetă.
"Intenţia noastră a fost şi rămâne aceea să facem tot posibilul ca în perioada următoare să degrevăm cât mai mult populaţia de ceea ce înseamnă taxe şi impozite. Plecând de la acest considerent, sigur că nu vom înlocui taxa de timbru pe care am avut-o cu o altă taxă, ci cu un concept pe care începem să-l introducem gradual. În perioada imediat următoare, vom pregăti legislaţia aşa cum ea a fost agreată şi cum va fi reformulată în grupul de lucru de la nivelul Ministerului Mediului să introducem acel certificat de calitate a aerului, acele vignete de care s-a vorbit în această perioadă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi, dacă vreţi, o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţia de gradul de poluare", a precizat Daniel Constantin, ministru al Mediului.
Autoritățile locale decid
Potrivit acestuia, va fi creat astfel cadrul legislativ astfel încât autorităţile publice locale să decidă în perioada imediat următoare - după ce vor avea şi un sistem de zonare a oraşelor - dacă vor introduce o anumită taxă pentru aceste maşini sau nu.
"Va fi un certificat de calitate a aerului sub formă de eco-vignete, acestea vor fi eliberate atunci când maşinile merg să facă inspecţia periodică, costurile vor fi minimale, doar costurile de printare a acestor eco-vignete, după care, sigur, prin cadrul legislativ pe care îl vom crea autorităţile publice locale vor fi cele care vor hotărî o eventuală taxă sau nu", a arătat ministrul Mediului.
Constantin a menţionat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme.
"În momentul de faţă impozitul pe autoturisme se plăteşte la nivel local şi el se bazează doar pe capacitatea cilindrică. Există o discuţie dacă nu ar trebui ca acest impozit să ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2. Asta e discuţia, nu neapărat că ar creşte sau ar scădea," a mai spus Daniel Constantin, conform Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News