Britanicii se tem de un aflux al românilor și bulgarilor, după ridicarea restricțiilor de muncă, la sfârșitul anului. Ei consideră că cetățenii români și bulgari le vor invada țara. Au găsit ca măsură o campanie publicitară negativă, ironică. Românii nu au stat cu mâinile în sân și au ripostat la temerile britanice printr-o campanie publicitară: "Vă este frică de imigrație? Atunci duceți-vă și trăiți în România".
Mihai Gongu, directorul de creaţie al campaniei, a declarat pentru The Independent: "Britanicii au cel mai bun umor,dar şi noi suntem destul de buni". Unul dintre printurile campaniei, semnate de GMP Advertising, spune că "Jumătate dintre românce arată precum ducesa Kate, iar cealaltă jumătate precum sora ei". Altul subliniază: "Charles a cumpărat o casă aici în 2005. Iar Harry nu a fost niciodată fotografiat în pielea goală".
"Berea noastră la draught este mai ieftină decât apa voastră îmbuteliată" este un alt mesaj. Mesajele vor putea fi în curând vizibile pe site-urile turistice populare româneşti, la aeroport şi în hoteluri - şi poate chiar la Londra, scrie epochtimes-romania.com.
Campania publicitară îi trimite pe britanici în România. Îndemnul ia în calcul că salariul minim al unui britanic este mult mai mare decât salariul mediu al unui român sau bulgar. Astfel, britanicii, când vor merge în România sau Bulgaria, vor constata că banii lor au o mare putere de cumpărare.
Gongu speră că această campanie va ameliora totodată imaginea României. "Cei mai mulţi dintre noi suntem decenţi, oameni foarte muncitori care îşi plătesc impozitele, în România sau în Marea Britanie", a spus el. A adăugat că "majoritatea românilor din Marea Britanie ajută economia".
Promovarea invitaţiei informale de a veni în România are ca obiectiv să-i convingă pe britanici că românii sunt de fapt "amabili, prietenoşi şi primitori" şi nu "toţi cerşetori şi hoţi".
"Trebuia să reacţionăm, să vorbim despre lucrurile bune", a spus Gongu, referindu-se la relatările despre campania sperietoare planificată în Marea Britanie. "Imaginea românilor în presa britanică şi europeană este părtinitoare... Ne place să ne petrecem timpul cu familiile noastre şi să mergem la un pub cu prietenii după muncă. Suntem exact ca toţi ceilalţi", a adăugat el. "Familia noastră tipică este ca o familie tipică britanică", a subliniat el.
Percepţiile negative asupra celor două ţări nu au trecut neobservate în Bulgaria. Guvernul de la Sofia a decis să aloce 440.000 de leva (192.000 de lire) pentru a ameliora reputaţia cetăţenilor săi şi "a promova imaginea pozitivă a Bulgariei ca stat membru al UE".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu