Sindicatele din transportul feroviar, protest în faţa mai multor instituţii din București, printre care și ministerul condus de Grindeanu

Sindicaliștii de la Meridian, un nou protest, joi, la Consiliul Concurenței   Foto: Crișan Andreescu
Sindicaliștii de la Meridian, un nou protest, joi, la Consiliul Concurenței Foto: Crișan Andreescu

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR (USS CFR) şi Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) protestează joi în faţa sediului Consiliului Concurenţei din Piaţa Presei Libere, dar și la sediile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, SNTFC 'CFR Călători' SA, CN CF 'CFR' SA şi Autorităţii pentru Reformă Feroviară.

Totodată, în intervalul orar 10:45-12:45, sindicaliştii protestează la sediile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, SNTFC 'CFR Călători' SA, CN CF 'CFR' SA şi Autorităţii pentru Reformă Feroviară. Conform unui comunicat al Confederaţiei Meridian, sindicaliştii cer stoparea acţiunilor care conduc la eliminarea CFR Călători de pe piaţa de transport feroviar din România şi a acţiunilor de eliminare a spitalelor CFR din sistemul feroviar din România, aplicarea Legii nr. 195 din 2020 privind statutul personalului feroviar şi salarii decente pentru ceferişti.

Totodată, aceştia solicită încheierea, până cel târziu în luna noiembrie 2022, a contractelor de servicii publice prin atribuire directă în sistemul feroviar de călători pe 10 ani aprobate prin Hotărâre de Guvern şi publicarea acestora în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

'CSN MERIDIAN apreciază acţiunile întreprinse de autorităţile relevante, de la ultimul protest al ceferiştilor din cadrul FSTFR din data de 25 august 2022, deschiderea pentru dialog social, atât a viceprim-ministrului României, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a preşedintelui Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşianu, cât şi a preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, şi a echipei de experţi din cadrul acestei instituţii. Camarazii noştri de la FSTFR şi-au atins parţial obiectivele prin protestul de la sfârşitul lunii august, în sensul că viceprim-ministrul României, Sorin Mihai Grindeanu, a aprobat Nota de Fundamentare privind atribuirea directă a contractelor de servicii publice pentru perioada 11 decembrie 2022 - 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători pe calea ferată', se menţionează în comunicat.

Sindicaliştii susţin că mai sunt etape de parcurs pentru a finaliza acest proces până cel mai târziu în luna noiembrie, însă acţiunea ministrului Transporturilor, precum şi asigurările date de preşedintele ARF şi preşedintele Consiliului Concurenţei, în sensul acordării unei priorităţi maxime acestei proceduri de care depinde însăşi viitorul principalului operator de transport feroviar de pasageri din ţara noastră, au determinat FSTFR să reducă amploarea protestelor din data de 8 septembrie 2022.

Reprezentanţii FSTFR reproşează directorului general al CFR Călători că în timpul mandatului său au fost şi sunt nemulţumiţi mulţi călători şi mulţi salariaţi ai CFR Călători şi au existat şi incidente cu locomotive care au luat foc sau au rămas defecte în parcurs.

Potrivit sindicaliştilor, directorul general al CFR Călători nu a luat măsuri pentru a rezolva aceste situaţii, caietele de sarcini pentru modernizări nu au fost redactate şi, din această cauză, după ce apar caietele de sarcini, până vor fi verificate de agenţia de achiziţii publice şi se va publica în SICAP nu mai este timp anul acesta pentru semnat contractele de modernizări. Aceştia susţin că în locul schimbului real de generaţii s-a schimbat doar o parte din generaţiile respective, iar celelalte 1.000 de locuri vacante prin pensionare, la funcţii în general de exploatare, au fost tăiate de către directorul general 'din pix' la proiectul de BVC al CFR Călători pe anul 2022 şi de către directorii de SRTFC-uri ulterior după jumătatea anului 2022.

'Pe parcursul anului 2022, directorul general a scos casierele din programul de tură în majoritatea staţiilor, în unele staţii a scăzut numărul casierelor chiar şi ziua, iar cozile la casierii au crescut', se mai spune în comunicat. Sindicaliştii susţin că la negocierea CCM 2022-2023 la nivel de CFR Călători, directorul general a introdus funcţii noi ca salarizare pentru structuri organizatorice neexistente şi după intrarea în aplicare a CCM-ului respectiv.

'Mai mult la negocierea CCM 2022-2023 la nivel de CFR Călători, directorul general a introdus funcţia nouă de mecanic debutant, care a scăzut salariul mecanicului de locomotivă până la salariul de mecanic ajutor încălcând Directiva Europeană pentru Mecanic Locomotivă şi Clasificarea Ocupaţiilor din România(COR) şi a eliminat o prevedere de departajare a mecanicilor de locomotivă referitoare la obţinerea clasei maxime de salarizare de mecanicii de locomotivă ce fac serviciu pe locomotive ce remorchează trenuri de călători cu viteze mai mari de 140 Km/h.'

'Tot la negocierea CCM 2022-2023 la nivel de CFR Călători, directorul general a micşorat stagiile de formare la mecanicii de locomotivă debutanţi: de la 6 luni la 3 luni pe mecanic ajutor şi de la 6 luni la 3 luni pe mecanic asistent lăsând astfel din punctul nostru de vedere timp insuficient pentru formare', se menţionează în comunicat.

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România - FSTFR avertizează că va apăra cu toate forţele locurile de muncă şi dreptul la un salariu decent al membrilor săi, salariaţi ai SNTFC 'CFR Călatori' S.A., în condiţiile în care a semnalat în nenumărate rânduri atât conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii cât şi a SNTFC CFR Călători S.A.

'Faptul că acţiunile şi măsurile luate de actuala conducere a SNTFC CFR Călători SA de reorganizare / restructurare a societăţii în această perioadă de criză economică nu sunt oportune şi vor conduce la destructurarea şi distrugerea SNTFC 'CFR Călători' S.A. fără să fie nimeni făcut responsabil de acest rezultat, prin acţiunile împotriva intereselor acestui operator feroviar de interes public naţional, prin destructurarea resurselor umane din societate, prin lipsa investiţiilor, prin lipsa achiziţiilor de material rulant, prin nefinanţarea reparaţiilor materialului rulant, prin măsuri care favorizează indirect operatorii privaţi şi prin inacţiunea în sensul identificării unor măsuri viabile de redresare şi eficientizare a activităţii în general', se mai spune în comunicat. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel