EXCLUSIV  Roşii româneşti în supermarket. Rădulescu: Lui Daea nu-i dădeam nicio șansă. Dar...

Mihai Ciobanu / 09 sep 2018 / 18:06 Salveaza PDF Comentarii
Petre Daea
Descriere foto: Petre Daea

Adrian Rădulescu, președintele Asociației Fermierilor, a explicat, într-un interviu acordat DC News, cât de mult a contat pentru agricultorii români programul de sprijin pentru tomate lansat de către ministrul Agriculturii, Petre Daea.

Adrian Rădulescu, președintele Asociației Fermierilor, a explicat, la DC News, care sunt problemele cu care se confruntă cultivatorii români de tomate şi de ce nu reuşesc aceştia să pătrundă pe piaţa de retail, în supermarketuri, acolo unde se desfăşoară o mare parte a comerţului din România. Rădulescu a explicat faptul că marile reţele de supermarketuri au cerinţe clare pe care agricultorii români nu le pot îndeplini decât dacă se asociază, şi anume să livreze produse de calitate, la timp, în cantităţi suficient de mari şi, foarte important, să asigure o continuitate în livrare. Adrian Rădulescu a arătat că programul lansat de Petre Daea, de sprijinire a producătorilor români de tomate a făcut ca reţelele de retail să privească cu alţi ochi acest domeniu şi, astfel, roşiile româneşti au ajuns în supermarketuri.

"Pe cel de la retail nu îl interesează decât un singur lucru: profitul. Interesându-l profitul, are nişte standarde pe care, dacă nu le realizează, iese în pierdere şi pe el nu-l interesează că agricultorul român pierde, că agricultorul român nu face profit. […] Îl interesează să existe o ritmicitate în livrarea unui produs şi un standard şi o canitate. Agricultorii români care produc legume, să discutăm despre tomate.

"Nu dădeam nicio şansă programului de tomate"

O să vedem ce s-a întâmplat şi vizavi de un proiect pe care l-a lansat domnul Daea când a venit la ministerul Agriculturii şi căruia eu nu-i dădeam niciun fel de şansă. […] În momentul în care a venit cu programul de tomate domnul Daea, au venit cu nişte bani pe unitatea de suprafaţă. Un fel de subvenţie de 3.000 de euro pe 1.000 mp de solar, cu condiţia să faci dovada că ai livrat la piaţă o anumită canitate din respectivele tomate şi atunci au apărut şi interesele celor de la supermarket. […] Pe termen lung, asocierea pe tot ce înseamnă legume, fructe, zootehnie, doar asocierea va rezolva problema. Pentru că trebuie cantităţi constante, cantităţi mari şi livrate la termen, zilnic", a explicat Adrian Rădulescu. 

Urmăreşte în întregime declaraţiile lui Adrian Rădulescu, aici:



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26