Profesoară de istorie, întristată de ce a găsit într-o lucrare de BAC. "Profilul perfect al omului uşor de manipulat"

Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam Photos / Octav Ganea

Rocsana Rusin, profesor de istorie în Capitală, a scris pe o reţea de socializare ce a găsit într-o lucrare de Bacalaureat, la momentul corectării. 

"Am fost la corectat și las niște impresii.

M-a întristat în adevăratul sens al cuvântului să găsesc o lucrare în care copilul a scris efectiv toată materia la subiectul al treilea. Eseul era despre România postbelică, dar el a scris înghesuit, în vreo patru pagini, tot ce știa: Gelu, Glad, Menumorut, fanarioți, Posada, 1848, comunism. Absolut tot ce știa el! Are profilul perfect al omului ușor de manipulat, din păcate. E mai rea decât ideea că rușii la 1877 au trecut Prutul prin Dunăre ca să ocolească Bucureștiul. Și va fi din ce în ce mai grav, dificultatea subiectelor scade în fiecare an pentru că sunt tot mai mulți copii care nu înțeleg nimic din ce încearcă să învețe.

Dar au fost și note de 10. Să ne bucurăm pentru ele", a scris Rocsana Rusin pe Facebook. 

În urma cu câteva zile, aceasta abordase şi chestiunea subiectelor de dificultate redusă de la Bacalaureat, la proba de istorie. 

"Am citit câteva postări unde oamenii râdeau de gradul de dificultate al subiectelor de la proba de istorie de la bacalaureat. Așa e, e de tot râsul, dar e și nițel de plâns. Să știți că sunt copii care nu pot identifica nici măcar Principatul Transilvaniei dintr-un text unde scrie explicit Principatul Transilvaniei. Cerințele de la bacalaureat sunt de multă vreme concepute în concordanță cu nivelul tot mai scăzut al elevilor, altfel am avea numai nepromovați. Iar când vor să le facă să pară puțin mai dificile, îi întreabă de deceniul trei din secolul al XX-lea ca să-i pună să facă și nițică matematică și să vadă care-s limitele cronologice.

Un elev absolvent de profil umanist ar trebui să dea un bacalaureat la istorie universală, nu doar istoria românilor. Foarte mulți copii nu înțeleg de ce au fost două întâlniri diplomatice în 1878, la San Stefano și Berlin; ei știu doar că au fost. Copiii continuă să învețe evenimente fără să și le poată explica, de aia li se pare urâtă, grea și multă istoria. Nu zic că nu e grea sau multă, dar lucrurile prind contur în mintea lor atunci când sunt explicate și înțeleg contextul.

Nici copiii copiilor mei nu cred că vor avea parte de un bacalaureat la istorie din antichitatea greco-romană, renaștere sau evoluția culturii europene în secolul al XX-lea", a scris aceasta. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Acest articol reprezintă o opinie.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel