Alin Mecleș, director de vânzări Altimate, a vorbit în cadrul dezbaterii de pe DCNews TV despre măsurile care ar putea spori siguranţa în trafic, dar şi despre sistemul revoluţionar din Cluj care detectează şoferii grăbiţi.
Acesta a ţinut să reamintească şoferilor că la nivelul de nesiguranţă în trafic contribuie şi conduita lor în trafic, ignorarea semnelor de circulaţie sau orice fel de abatere de la normele în vigoare. "Este statistic demonstrat că siguranţa rutieră este direct proporţională cu valorile de trafic înregistrate pe un sector de drum. Ce înseamnă asta? E vorba de acea aglomeraţie pe care o vedem cu toţii în trafic, trafic care poate fi încadrat în două mari categorii. Vorbim despre un trafic urban dar şi de unul interurban. Dacă pentru traficul urban o soluţie ar fi segmentarea şi organizarea prin implementarea sistemelor de management al traficului, în cazul traficului interurban, o componentă foarte importantă care contribuie activ la siguranţa rutieră o constituie informarea corespunzătoare şi în timp real a participanţilor la trafic" a spus Mecleş, în cadrul dezbaterii ”Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România”.
Acesta a vorbit şi despre sistemele inteligente de trafic care pot uşura munca agenţilor de la rutieră prin depistarea cu maximă precizie a celor care încalcă legea. "Prin implementarea sistemelor inteligente de trafic trebuie pusă, în primul rând, şi o presiune pe conduita participanţilor la trafic. Astfel, dacă vom evita să respectăm legislaţia în vigoare şi regulile de circulaţie vom contribui sporirea nesiguranţei pe şosele. Există deja anumite sisteme de monitorizare şi detectare a neregulilor în trafic. Aici aş vrea să amintesc cel mai cunoscut sistem pe care noi îl implementăm cu succes, este vorba de acel sistem radar prin care putem identifica în timp real direcţia şi viteza de deplasare a unui vehicul. Pe lângă aceste sisteme, am mai implementat cu succes şi dispozitive de detecţie a trecerii pe culoarea roşie a semaforului. Menţionez doar două oraşe de talie europeană, Zalăul şi Clujul care folosesc cu succes astfel de funcţionalităţi. Practic, dacă trec pe culoarea roşie a semaforului, pot foarte uşor să fiu penalizat de către instituţiile abilitate. Nu trebuie să uităm nici cântărirea în mişcare, mai ales în traficul interurban, pe sectoare de drum tranzitate de tiruri, în special, care aduc o contribuţie negativă suprafeţei de rulare. Această cântărire şi clasificare în mişcare este utilă instituţiilor abilitate să identifice care vehicule depăşesc greutatea maximă admisă pe un sector de drum. Le putem identifica, le tragem pe dreapta, le cântărim cu nişte cântare omologate şi, la final, aplicăm sancţiunile de rigoare." a mai spus Alin Mecleș.
Practic, agenţii vor verifica zilnic înregistrările şi vor trimite, cu frecvenţă zilnică, prin poştă, comunicări proprietarilor autovehiculelor depistate că au încălcat legea prin care li se va cere să anunţe cine se afla la volan în momentul producerii abaterii respective. După ce va fi stabilită persoana care conducea în acel moment, se va aplica sancţiunea cuvenită. Sistemul prin care forţarea culorii roşii a semaforului este depistată şi înregistrată cu ajutorul unor camere video a fost implementat prima dată în Zalău în 2013, în premieră pe ţară, printr-un proiect cu finanţare europeană pentru managementul inteligent al traficului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu