Pilotul Osiceanu, despre WizzAir și petrolul din Ungaria: Să nu uităm că tocmai această compania a...

foto pexels
foto pexels

Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre o tehnică veche din aviație, folosită în Golf în trecut, despre care susține că ar fi practicată astăzi chiar în Ungaria. 

”Pentru a evita un veto al Ungariei, UE a aprobat ca singura excepție de la embargoul decis asupra importului de petrol din Rusia să fie… Ungaria!” consideră Cezar Osiceanu. 

”În acest fel, Orbán și Putin au obținut o altă victorie majoră în meciul cu UE. Pentru că românii noștri inventivi ca de obicei se duceau să cumpere benzină mai ieftină din Ungaria, iar, după ultimele măsuri luate de statul ungar, cumpără aceeași benzină la fel de ieftină doar că prin rude și prieteni. 

Pentru aviație problema sună așa: 

1. Wizzair cumpără petrolul pentru avioanele ei la un preț local pe aeroporturile din Ungaria. Cum deține peste 150 de avioane, economia este uriașă.

 2. Restul companiilor care zboară în Ungaria au puține avioane și fac prea puține curse pentru a înregistra economii importante. 

În plus, inexistența unui sistem de control al UE care să poată verifica cu cât cumpără în mod real de la statul maghiar tona de petrol de aviație - Wizzair poate avea clauze contractuale individualizate și net favorizante, nimeni nu știe exact această informație generatoare de mari profituri și economii. 

Schema nu este nouă, ea a fost aplicată zeci de ani în Golf unde marile companii au primit pe sume simbolice petrolul și au fost direct susținute de statele arabe. Americanii au fost cei care au cerut controlul acestor prețuri și sisteme de plată preferențiale și aceasta a generat un scandal imens. Din păcate procesele sunt lungi și greoaie, probele sunt greu de obținut, interesele politice și economice mari conduc la acțiuni politice în consecință. 

Să nu uităm, revenind la Ungaria și Wizzair, că tocmai această companie a: 

- primit cadou de la statul maghiar un avion cargo Airbus 330 achiziționat de către guvernul lui Orbán. Guvernul a cumpărat avionul, l-a dat Wizzair spre exploatare directă și și-a motivat decizia prin faptul că nu are personal și capacitați de exploatare a avionului. 

- sesizat UE pentru ajutorul acordat de către Guvernul României pe motiv de pierderi provocate de pandemie companiei naționale. Procesul a fost pierdut de către Wizzair, iar ajutorul a fost aprobat de către UE. 

- primit un ajutor din partea Angliei în timpul pandemiei, de doar... 50 de milioane de euro, conform publicației aeronautice Aeronews.  

- folosit în trecut un fond de hedging prin care și-a asigurat o rezervă de petrol ieftină. Brusc de câteva zile compania a reactivat această metodă de formare a unei rezerve de petrol având la baza mecanismul de import de petrol ieftin din Rusia.” afirmă pilotul Cesar Osiceanu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Acest articol reprezintă o opinie.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel