Piedone, acord ciudat cu Simu de la CFR, peste PNRR și capul lui Nicușor Dan

Google Maps
Google Maps

Un parteneriat ciudat a apărut în spațiul public, între CFR SA și Primăria Sectorului 5. 

Un comunicat de presă anunță un parteneriat între CFR SA și Primăria Sectorului 5, ”Reamenajare urbană şi amenajare zonă de promenadă”. Documentul semnat stabileşte cadrul legal şi operaţional pentru demararea fazelor pregătitoare necesare obţinerii avizelor şi aprobărilor, în conformitate cu art. 11^2 din OUG 12/1998 şi HG 187/2023. Prin acest parteneriat, Compania Naţională de Căi Ferate ”CFR” SA pune la dispoziţie, în calitate de concesionar al infrastructurii feroviare, terenuri aflate între staţiile Cotroceni şi Progresul, în zona străzii Şinei, neutilizate pentru exploatare feroviară de peste 35 de ani.

Pe terenul de aproximativ 3,5 hectare vor fi realizate: scuaruri, spaţii de recreere, foişoare şi fântâni arteziene; terenuri de sport multifuncţionale, mese de ping-pong, piste de biciclete, zone dedicate iubitorilor de fitness; parcuri şi locuri de joacă pentru copii, inclusiv dotarea acestora cu mobilier adecvat şi echipamente de joacă; locuri de parcare publice şi de reşedinţă; lucrări de amenajare peisagistică, modernizare, extindere de spaţii verzi, culoare vegetale de protecţie faţă de infrastructura tehnică; dotarea cu mobilier urban, modernizarea, extinderea sistemului de iluminat public şi ambiental eficient energetic şi inteligent, montarea de indicatoare; sisteme ecologice de colectare a deşeurilor menajere şi de colectare selectivă a materialelor reciclabile.

”Am parcurs toţi paşii necesari pentru demararea lucrărilor în zona Şinei. Cetăţenii Sectorului 5 vor beneficia de o zonă de relaxare pe o suprafaţă de aproximativ 3,5 hectare. Vă asigur că voi fi prezent pe teren, pentru ca lucrările să se finalizeze într-un timp cât mai scurt”, a transmis primarul Vlad Popescu Piedone. 

Parteneriatul reprezintă un demers strategic în direcţia valorificării responsabile a infrastructurii feroviare neutilizate, potrivit directorului general al companiei, Ion Simu-Alexandru.

Pe scurt, în locul șinelor de tren vechi, nefolosite de 35 de ani, aflate între Cotroceni și Progresul, vor apărea amenajări stradale, locuri de joacă, etc, conform listei de mai sus, care vor reprezenta, de fapt, un parc. Problema apare când ne gândim că nu este prima încercare de această natură, au mai fost astfel de demersuri în urmă cu mai mulți ani, blocate în cele din urmă. 

Vezi și: EXCLUSIV  Bulevard de 7 kilometri în Bucureşti, în locul unei căi ferate dezafectate. ”Să vedem cum vor vota PNL și USR!”

Conform unor informații DCNews, șina dezafectată este inclusă în PNRR, în locul ei urmând să apară metrou ușor. În plus, pentru amenajări, este necesară autorizație de construcție, deci de Nicușor Dan, primarul general, cel care include acele șine, nefolosite de 35 de ani, în planul său de mobilitate. 

Proiectul anunțat de cele două entități este, astfel, cu multe necunoscute, necesitând diferite autorizații și avize, de la mai multe instituții, ministere, etc. Rămâne de văzut care e drumul parcurs de la promisiune la fapte și dacă, de această dată, proiectul va ajunge realitate. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]
pixel