Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Ordonanţa 50/2008 privind taxa de poluare, constituţională

DCNews Team / 18 mai 2011 / 15:18

Curtea Constituţională a respins, miercuri, cu majoritate de voturi, ca fiind neîntemeiate criticile de neconstituţionalitate ale unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 50/2008 privind taxa de poluare.

Judecătorii CC au luat în considerare faptul că OUG 50/2008 a suferit modificări care sunt în acord cu cerinţele Uniunii Europene .  Anterior, CC respinsese ca inadmisibile sesizările de neconstituţionalitate a OUG 50/2008, iar prin decizia de miercuri Curtea a progresat, considerând că reclamaţiile ulterioare înregistrate sunt neîntemeiate.

Decizia Curţii de miercuri urmează a fi motivată şi publicată în Monitorul Oficial.

"Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege (prin care s-a introdus taxa de poluare la prima înmatriculare, n.r.) are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", a decis, în 7 aprilie 2011, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene de la Luxemburg (CJUE).

Taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României, arată Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti.

Punctul de vedere al CJUE a fost emis la cererea Tribunalului Sibiu, care judeca un proces în care un român a dat în judecată statul întrucât a considerat că taxa de primă înmatriculare este ilegală.

"Curtea apreciază că legislaţia românească în această materie are ca efect faptul că vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabilă, sunt taxate cu până la 30 la sută din valoarea lor - chiar dacă este aplicată o reducere însemnată la taxă ca urmare a scăderii valorii acestora - în timp ce maşinile similare oferite pe piaţa auto second-hand internă (din România, n.r.) nu sunt supuse acestei taxe. În atare condiţii, legislaţia are ca efect descurajarea importului şi înscrierii în circulaţie în România a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", afirmă CJUE.

Citeşte şi:

Direcţiile de Finanţe au început restituirea taxelor de poluare încasate în baza OUG 50/2008. Cum îţi poţi recupera taxa

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.22