Sala de Festivități a Colegiul Național, Gheorghe Lazăr din București, a găzduit, marți, 1 februarie, lansarea primului manual de nutriție, avizat de de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, introdus ca opțional în curicula școlară din România, potrivit unui comunicat de presă.
Manualul realizat, în premieră, de către bine cunoscutul Nutriționist, Lector Univ. Dr. Lygia Alexandrescu și editat de Editura Aramis își propune să asigure copiilor din România, de timpuriu, primele noțiuni legate de o alimentație sănătoasă menită a asigura o viață echilibrată, alături de odihnă și activitate fizică regulată.
”Trăim într-o societate în care totul este ambalat, frumos colorat însă foarte multe alimente sunt departe de a fi naturale. Nu trebuie însă să uităm că avem alternativă. Opţiunea ne aparţine. Şi trebuie să exersăm acest drept de la vârste cât mai fragede. Noi, ca părinţi şi educatori, nu trebuie să ne lasam influentati de reclame agresive, ci să ne învăţăm copiii că îşi pot satisface gusturile şi nevoile prin alegeri sănătoase. Este suficient să pornim de la citirea etichetei unui produs alimentar pentru a schimba un mod de gândire în formare. Nu trebuie să aşteptăm până ce copii se vor convinge singuri atunci când informaţiile dobândite în şcoală le permit o gândire critică şi analitică. Obiceiurile alimentare sănătoase se pot forma în primii ani din viaţă”. a declarat autorul lucrării, Lygia Alexandrescu, nutriţionist acreditat CIO.
Premieră în Educaţia Nutriţionala din România, acest manual dedicat elevilor din clasa a IV-a, care au deja noțiunile de bază privind corpul uman, își propune să dezvolte la copii ”abilitatea de a decide corect și rapid, în raport cu propriile nevoi”, comportamentul alimentar.
”În contextul actual, al abundenţei de alimente ne-naturale, promovate agresiv prin foarte multe mijloace, acest demers devine imperativ, pentru a preveni apariţia dezechilibrelor de creştere”, se arată în comunicat.
Lucrarea este structurată în patru mari capitole: 1. Stil de viaţă sănătos (consolidează şi aprofundează cunoştinţele copiilor asimilate la orele de educaţie pentru sănătate), 2. Nutrienţi speciali (capitolul prezintă valoarea nutritivă şi energetică a substanţelor conţinute de alimente), 3. Piramida alimentară explicată (prezintă grupele de alimente) și 4. Etichetele alimentelor (prezintă datele cuprinse de etichetele produselor alimentare şi explică modul de citire şi interpretare a acestora).
Totodată, la finalul lucrării există și o programă pentru acest curs opțional ce poate fi folosită ca atare sau ca sursă de inspiraţie foarte utilă educatorilor.
Potrivit redactorului-șef Aramis, Alina Pertea, ”lucrarea „Cum să ne hrănim sănătos“ a primit avizul MECTS , astfel încât lucrarea poate fi folosită la disciplinele opţionale, în cadrul proiectelor interdisciplinare sau ca suport pentru educaţia non-formală”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu