EXCLUSIV  Mănâncă sănătos cu regula 7:5. Prof. Dr. Ing. Nastasia Belc: Nu este un lucru rău dacă facem așa / video

Fotografie creată de Lisa, de la Pexels
Fotografie creată de Lisa, de la Pexels

Este foarte important să mâncăm sănătos, iar când vorbim despre acest subiect ne referim la legume și fructe.

Dar cum să facem să le integrăm în meniul nostru? O posibilitate ar fi să ținem posturile de peste an. Posturile impuse de biserică ajută foarte mult pentru sănătate. Nu o spun doar preoții, ci și cei mai renumiți medici din întreaga lume.

Prof. Dr. Ing. Nastasia Belc, Director General al IBA (Institutului de Bioresurse Alimentare), a fost invitata de luni, 20 septembrie, a prof.dr. Irinel Popescu, la emisiunea Academia de Sănătate, unde a vorbit despre acest subiect.

Regula 7:5: șapte luni de post, cinci luni de mâncare normală

A explicat că, în contextul în care resursele alimentare scad, trebuie găsit un echilibru, iar regimul vegetarian poate fi o soluție bună astfel încât să nu ajungem în criză.

”Trebuie să ne găsim echilibru în alimentație. Tendința clară este spre alimentația preponderent vegetariană care este, de altfel, și sănătoasă. Dacă ne gândim la postul ortodox înseamnă șapte luni de post și cinci luni de mâncare normală. Practic alimentația vegetariană este preponderentă dacă ținem doar postul. Nu este un lucru rău”, a zis Prof. Dr. Ing. Nastasia Belc, Director General al IBA (Institutului de Bioresurse Alimentare) la DC News TV și DC Medical.

Postul este un mijloc care contribuie la menținerea sănătății omului, recomandat de medicină ca un veritabil medicament

O dietă compusă din carne, produse „fast-food”, dulciuri etc, solicită sistemul digestiv şi cel excretor, epuizând rezervele de energie ale organismului. În schimb, postul permite stomacului, pancreasului, ficatului, intestinelor, rinichilor, să intre într-o relativă stare de repaus, direcționând în felul acesta mai multă energie spre sistemul imunitar, endocrin şi limfatic.

Adevăratul post are la bază alimentele nefierte şi nepreparate, adică netrecute prin foc. De asemenea, nu se recomandă un regim alimentar sever, deoarece poate duce la carenţe nutritive, în special la nivelul creierului şi al ficatului.

Postul creștin-ortodox, cel mai cunoscut și mai practicat în țara noastră, presupune eliminarea din alimentație a produselor de origine animală (carne, lactate, ouă). Peștele este permis numai în anumite zile, denumite „dezlegări”. Sunt îngăduite doar alimentele de origine vegetală; postul ortodox strict, practicat în mănăstiri, include și eliminarea alcoolului și a uleiului vegetal. Creștinii ortodocși au de-a lungului unui an 4 posturi principale, cărora li se adaugă zilele de miercuri și vineri ale fiecărei luni. În total, se cumulează aproximativ 180-200 de zile de post pe an.

Unii creștini ortodocși obișnuiesc să țină post total sau „negru” în zilele de vineri, în care nu mănâncă nimic pe toată durata zilei.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2021 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt1
YesMy