Magistrala 5, aproape FINALIZATĂ. Cine a furnizat instalațiile care asigură funcționarea stațiilor de metrou și a infrastructurii subterane

Lucrările la Magistrala 5 a metroului bucureștean se aproprie de finalizare. UTI Grup a furnizat instalațiile care asigură funcționarea stațiilor de metrou și a infrastructurii subterane.

'Lucrările la Magistrala 5 de metrou, tronsonul Râul Doamnei–Eroilor, se apropie de final. În weekendul 20-21 iunie 2020 au avut loc primele teste fără călători. Magistrala 5 de metrou este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de transport urban din România, nu doar din perspectiva complexității lucrărilor, ci mai ales prin faptul că va lega unul dintre cele mai mari cartiere bucureștene, Drumul Taberei, de centrul orașului și va conduce la îmbunătățirea serviciului de transport metropolitan și la fluidizarea traficului în zona de vest a Bucureștiului.

UTI Grup participă la realizarea acestui proiect, în asociere cu Astaldi, FCC Construccion și Activ Group Management. Responsabilitățile UTI Grup sunt de realizare a sistemelor și instalațiilor electroenergetice de medie și joasă tensiune: instalații electrice de tracțiune (curent continuu), instalații de ventilație (introducere de aer proaspăt și desfumare), instalații de stingere a incendiului, instalații sanitare, instalații de automatizare, SCADA și telemecanică energetică, precum și a instalațiilor de curenți slabi (detecția incendiului, control al accesului, informare dinamică a călătorilor, televiziune cu circuit închis, ceasoficare, radiocomunicații și telefonie) care asigură funcționarea stațiilor și spațiilor tehnice, precum și a infrastructurii subterane de pe această magistrală.

Câte stații are Tronsonul Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 

'Tronsonul Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 este compus din 10 stații (Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Constantin Brâncuși, Râul Doamnei și depoul Valea Ialomiței). Fiecare stație are 3 niveluri, iar fiecare nivel are numeroase spații tehnice care asigură buna funcționare a rețelei. În spatele infrastructurii vizibile pentru călători, se află o structură impresionantă de echipamente și de tehnologie de ultimă generație, precum și munca susținută a echipelor de implementare.

Pe acest segment metroul va avea o durată minimă de deplasare de aproximativ 12 minute și poate transporta 50.000 de călători/oră/sens

Contractul pentru lucrările aferente acestei etape de dezvoltare a Magistralei 5 a fost semnat în iulie 2015, în timp ce execuția propriu-zisă a lucrărilor aflate în responsabilitatea UTI a început la sfârșitul lunii ianuarie 2016. Proiectul a fost marcat de decalări ale termenului de finalizare cauzate de predarea cu întârziere a fronturilor de lucru la începutul anului 2016 și, în ultima perioadă, de pandemia de coronavirus. Aceste amânări au determinat adoptarea unor proceduri tehnice de execuție diferite față de cele concepute inițial.  

În ciuda dificultăților, UTI a făcut eforturi susținute pentru finalizarea proiectului, a alocat o echipă dedicată de aproximativ 200 de specialiști și a colaborat în permanență cu beneficiarul pentru identificarea celor mai bune soluții de implementare.' potrivit unui comunicat de presă.

Proiectul de realizare a instalaţiilor pentru Magistrala 5 este unul de referință pentru UTI Grup datorită complexității și diversității sistemelor instalate. Succesul acestei realizări se datorează experienței companiei în proiecte similare, derulate în țară și în străinătate, precum și profesionalismului, implicării și determinării echipei UTI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel