Magazinul a reușit să devină un competitor important pe piața de retail din România.
Supermarketul La Cocoș a reușit să devină un competitor important pe piața de retail din România, punând presiune pe giganții internaționali precum Lidl, Kaufland și Carrefour. Datorită rezultatelor remarcabile obținute, acest magazin românesc a reușit să se impună printre cele mai mari afaceri din județul Prahova, chiar depășind unele dintre cele mai cunoscute mărci internaționale.
În peisajul pieței de retail din România, unde lideri precum Lidl, Mega Image, Carrefour și Kaufland domină sectorul, La Cocoș a reușit să se afirme ca un concurent de seamă. În 2023, acest lanț românesc s-a poziționat pe locul opt în clasamentul celor mai mari afaceri din județul Prahova, având 615 angajați, o creștere de 14% față de anul precedent.
La Cocoș reprezintă, totodată, cel mai mare distribuitor de produse alimentare din România și primul brand românesc care a reușit să depășească o rețea internațională în domeniul alimentar.
Istoria supermarketurilor La Cocoș a început în 2014, când Iulian Nica a inaugurat primul magazin în Ploiești, având o suprafață de 400 de metri pătrați și vânzând produse importate din Marea Britanie. În prezent, rețeaua dispune de trei locații: două în Ploiești și una în București, iar până la sfârșitul lunii ianuarie 2025, se preconizează deschiderea unui nou magazin în Brașov.
Unul dintre elementele cheie ale succesului rețelei La Cocoș este strategia sa de prețuri accesibile. Supermarketul organizează adesea promoții pentru produsele sale, în funcție de volumul achiziționat, iar marja de profit medie este de 10%. Acest model de afaceri, susținut de mesajul „Supermarketul ce ține cu Casa”, a fost factorul principal al performanței sale remarcabile. Totodată, în 2023, La Cocoș a reușit să ajungă în Top 10 al celor mai mari retaileri din România, înregistrând o cifră de afaceri impresionantă.
„Politica de stabilire a preţurilor de vânzare se face doar în baza unei reguli de aur, pe care, împreună cu echipa, am denumit-o «Biblia La Cocoş». Această regulă de bază ne limitează la un adaos mediu de aproximativ 9% aplicat peste preţul de achiziţie al produselor. Echipa noastră nu se poate abate de la această regulă!“, a declarat antreprenorul Iulian Nica pentru ZF, conform România TV.
Prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunțat recent că, în viitorul apropiat, vor fi purtate discuții cu principalele rețele de magazine pentru a facilita accesul producătorilor români pe piață. Acesta a subliniat că va fi examinată legislația Uniunii Europene, urmând să se ia măsuri care să acorde un avantaj producătorilor locali.
”Avem un deficit de aproximativ 3 miliarde de euro, cu alte cuvinte, România exportă foarte multă materie primă și importă foarte multe produce finite. Împreună cu secretarul de stat de la Ministerul Agriculturii vom face o analiză foarte extinsă pentru că trebuie să atacăm această problemă.
Mai există o problemă, accesul producătorilor români la marile lanțuri de magazine și domnul ministru va începe o discuție cu toți retailerii din România pe acest domeniu. Știm cu toții că mai avem o plafonare până pe 30 iunie. Trebuie să începem această discuție din timp, dar cu un mai mare acces al producătorilor români la marile lanțuri de magazine.
Unul dintre cele mai mare deficite este la carnea de porc, la carnea de pui suntem mari exportatori. O să continuăm ceastă politică țintită, astfel încât să reducem deficitul comercial (…) Este o altă mare problemă pentru că se importă vrac și doar se ambalează în România, ceea ce este un mare dezavantaj pentru producătorii români.”, a afirmat Marcel Ciolacu. Vezi toată știrea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Anca Murgoci