Piloții și însoțitorii se bord de la Tarom se pregătesc de noi proteste. Ei vor intra săptămâna viitoare în grevă pentru că administrația nu le ia în seamă revendicările.
Piloții încearcă în fel și chip să-și rezolve problemele și să fie luați în seamă de conducerea Tarom. În acest sens, DC News vă prezintă o scrisoare adresată de un pilot directorului executiv al companiei Tarom.
Domnule C. Heinzmann,
Director General Executiv al Companiei Tarom,
Vă scriu acest mesaj în calitate de angajat în această organizație din 1988, precum și în calitate de cetățean al României, cu dreptul deplin la opinie, în baza legii fundamentale a țării, Constituția, articolul 30, Libertatea de Exprimare. Fac această precizare pentru a vă reaminti că, deși în lipsa unui CCM în vigoare, în țara asta există încă legi (Codul Aerian Civil, Legea 223/2007), pe care Dvs. și angajații Biroului Juridic le ignorați cu bună știință. Nu mai vorbim de reglementările UE, transpuse în cele naționale și regăsite în Declarația privind Politica de Siguranță, al cărei semnatar și responsabil sunteți.
Domnule Director, Dvs. și ceilalți directori din această companie, trebuie să fiți conștienți că în acest moment, personalul aeronavigant, format din piloți și însoțitori de bord, este supus constant la presiuni organizaționale, prin ignorarea problemelor cu care ne confruntăm, prin neacordarea drepturilor care ni se cuvin, chiar și în lipsa unui CCM, și pe care Dvs. și ceilalti reprezentanți ai managementului le-ați recunoscut în fața noastră, mă refer la modul de acordare a AVANSURILOR în lei și valută pentru executarea misiunilor de zbor, explicat în detaliu în Procesul Verbal aprobat de Direcția Financiară și DG. Tarom, însă pe care acum îl aplicați în așa fel încât personalul aeronavigant să se simtă șantajat.
Mai mult, angajați din această companie, ce fac parte din alte direcții și servicii, sunt incurajați să amenințe personalul aeronavigant, să învinovățească și sa comenteze negativ această categorie profesionala de elită, aducând prejudiciu imaginii noastre, generând stres și stare de anxietate. Nu mai vorbim de presiuni ce vin din exteriorul organizației.
Or, aceasta atmosfera nesănătoasă creată în organizație nu permite derularea activității operaționale în bune condiții și reprezintă un pericol evident pentru siguranța zborului, precum și o încălcare gravă a politicii de operare.
Domnule Director, însoțitorii de bord din această companie au ajuns la limita stării de rezistență fizică și psihică, prin încărcarea activității noastre la bord în condițiile operării în echipaj minim fără ca măcar să ne fie răsplătit efortul cu banii economisiți rezultați din eliminarea unui însoțitor de bord din echipajul cursei. Vă reamintesc că autoritatea competentă a aprobat procedurile cuprinse în manualele de operațiuni în condițiile declarării politicii de operare în echipaj standard.
Însoțitorii de bord și-au completat, reparat și reînnoit uniforma pe cheltuiala proprie pentru a nu face de râs compania, dar, înainte de toate, vă rog să conștientizați că acordarea salariului ins. bord în formula actuală reprezintă o ilegalitate majoră pe care reprezentanții organizației pe care o conduceți o ignoră, o interpretează după bunul plac și, aplicând-o în mod eronat.
În contextul acestei situații neacceptabile, angajați plătiți cu bani mulți și care nu pot funcționa decât în calitate de șefi, încearcă să dezbine personalul aeronavigant, explicând însoțitorilor de bord că ați fi avut de gând să acordați drepturile noastre, însă nu se poate din cauza revendicărilor piloților, fără ca măcar dvs. să identificați cauzele care au dus la toate aceste nereguli, să întelegeți și să aplicați măsuri corective.
Domnule director, deși noi nu ne plimbăm cu avioanele, ci muncim în ele, deși avem foarte puțin timp la dispoziție, știm să ne informăm, am învățat să comunicăm, știm să ne apărăm. Nu ne considerați niște proști și ar trebui să înțelegeți că suntem foarte uniți și hotărâți, mai mult ca niciodată, să ne apărăm cu demnitate drepturile și să ne recâștigăm locul în fruntea categoriilor profesionale din aviația civilă.
Vă rog să conștientizați situația neacceptabilă în care ne aflăm și să ne convingeți că, într-adevăr, vă preocupa rezolvarea acesteia.
A.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu