Greșeli în dieta de slăbire. De ce te îngrași deși mănânci sănătos

Denisa Zamfir / 22 apr 2019 / 18:10 Salveaza PDF Comentarii
Alimente
Alimente

Andreea Sava explică pe blogul personal de ce te îngrași dacă mănânci sănătos și care sunt greșelile frecvente pe care le facem fără să ne dăm seamă.

1. Combini greșit alimentele


Este o greșeală esențială pe care o face mai toată lumea. Chiar dacă anumite alimente nu îngrașă, combinarea lor va îngreuna digestia și va declanșa reacții chimice în organism care pot duce la încetinirea metabolismului și la crearea de rezerve sub formă de strat de grăsime. Așa spune profesorul Mencinicopschi iar mie mi s-a părut logic așa că am aplicat tabelul său de combinații alimentare și vreau să vă spun că am văzut foarte repede efectele.

2. Nu mănânci corect fructele


Multă lume când vrea să slăbească se apucă de mâncat fructe fără să știe sau să ia în calcul că sunt surse de multă fructoză, adică zahăr, și că se digeră greu. Sigur că sunt sursă excelentă de nutrienți dar trebuie mâncate după anumite reguli: în prima parte a zilei, nu amestecate cu alte alimente, de preferat ca masă separată și la distanță cam de 2 ore față de oricare alta.

3. Mănânci prea multe calorii


Chiar și alimentele sănătoase au aport caloric. Unele chiar uriaș, cum ar fi toată gama de nuci și semințe de exemplu. Aportul caloric trebuie, totuși, adaptat la nivelul de activitate pe care îl aveți.

4. Bei prea multe sucuri


Chiar și cele făcute în casă, din fructe stoarse, chiar dacă sunt sănătoase au multe calorii și trebuie luate în calcul cu aportul lor caloric desigur. Aceeași regulă se aplică și alcoolului doar că aici trebuie să mai luați în considerare și faptul că acesta stimulează pofta de mâncare. Regula, însă, este că hidratarea se face cu apă și ceaiuri, deci asta trebuie să beți pentru a vă potoli setea, nu sucuri.

5. Ai toată activitatea pe stomacul gol


Adică, în loc să mănânci înainte de a avea activitate, la începutul și pe parcursul zilei sau înainte de antrenament, pentru ca organismul să și consume caloriile respective, o faci abia seara, când ar trebui să te odihnești și nu mai ai niciun fel de consum caloric. E logic, nu?!

Pe lângă faptul că organismul se va apuca de făcut depozite atunci când îl vei alimenta, își va încetini procesele metabolice pentru că se va simți în stare de asediu când tu-i ceri să consume și el nu are ce. Mecanismul este folosit intenționat de luptătorii de summo, dar la ei ăsta este scopul. Nu cred că e și al tău.

Vezi și: Cum ar trebui consumate, de fapt, alimentele gătite

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26