Cum poți recupera contravaloarea paşaportului dacă nu mai ai nevoie de el afli în rândurile de mai jos.
Contravaloarea pașaportului simplu electronic achitată eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent se restituie, la cererea scrisă a plătitorului adresată Companiei Naționale „Imprimeria Națională“ – S.A., însoțită de documentul prin care s-a efectuat plata, în cel mult 5 zile lucrătoare de la depunerea acestei cereri.
Situațiile în care contravaloarea pașapoartelor simple electronice/simple temporare a fost achitată până la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 152/2020 rămân supuse prevederilor normative incidente la data efectuării plății.
Paşaportul simplu electronic nu se eliberează în regim de urgenţă. În ţară, paşaportul simplu electronic este eliberat în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
Documentul care poate fi eliberat în regim de urgenţă este paşaportul simplu temporar (valabilitate 12 luni). Acest tip de document se eliberează, în situaţii strict reglementate de normele legale, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare.
Paşaportul simplu temporar poate fi o soluţie de urgenţă, cu menţiunea că este absolut necesar să verificaţi condiţiile de obţinere a vizei de intrare în statul de destinaţie (ex. Emiratele Arabe Unite, Quatar, etc.) cu acest tip de document accesând www.mae.ro, secţiunea rezervată sfaturilor de călătorie-condiţii de călătorie, respectiv vize şi servicii consulare.
Precizăm faptul că, persoanei care declară că nu doreşte paşaport simplu electronic, i se eliberează paşaport simplu temporar, în termen de 10 zile lucrătoare.
Pașaportul simplu electronic se poate ridica, la cerere, de la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte sau oficiu consular/misiune diplomatică, al/a României în străinătate.
Paşaportul simplu temporar se ridică în ţară, de la serviciul public comunitar de paşapoarte iar în străinătate, de la misiunea diplomatică sau oficiul consular, ale României, unde s-a depus cererea.
Paşaportul se poate ridica la o data ulterioară celei menţionate în tichetul primit la depunerea documentelor (în timpul programului de lucru cu publicul). Paşapoartele neridicate se păstrează pe întreaga perioadă de valabilitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News