Compania austriacă Strabag, cea care modernizează Baza 57 Aeriană „Mihail Kogălniceanu”, întâmpină probleme mari în Ungaria.
Strabag este una dintre cele mai mari companii de construcții din Europa Centrală și de Est. Compania austriacă desfășoară mai multe proiecte în regiune, inclusiv modernizarea Bazei 57 Aeriene „Mihail Kogălniceanu” din județul Constanța. De curând însă, Strabag a intrat în conflict cu Guvernul Ungariei, din cauza greșelilor făcute la construcția de autostrăzi din țara vecină, scrie ZF.
Reamintim că, de curând, Klemens Haselsteiner, directorul general al Strabag, a murit.
Guvernul de la Budapesta acuză compania Strabag de faptul că lucrările pe care le efectuează nu îndeplinesc criteriile de calitate, deoarece a greșit la construcția autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Această autostradă este unul dintre principalele culoare de transport din regiune, asigurând beneficii economice şi logistice substanţiale pentru comunităţile din apropiere. Lucrările la autostradă au început în 2018 și s-au finalizat în 2021.
Totuși, autostrada a rezistat numai doi ani, după care au început să apară probleme destul de grave, fapt ce a necesitat închiderea tronsonului dintre Szikszó şi Miskolc din cauza tasării solului. Ministrul ungar al construcțiilor și transporturilor, János Lázár, a criticat dur compania austriacă pentru greșelile făcute la construcția autostrăzii.
El a spus că tronsonul a trebuit să fie demolat aproape în totalitate pentru a-i asigura stabilitatea prin consolidarea structurii de susţinere. Secţiunea reproiectată va fi întărită cu grinzi metalice. Potrivit Telex, Strabag şi-a asumat responsabilitatea şi s-a angajat să acopere costurile de reconstrucţie, estimate la 4–5 miliarde forinţi (9,7–12,1 milioane euro), în cadrul garanţiei oferite de grup. Iniţial programată a fi finalizată până în ianuarie 2023, reconstrucţia s-a confruntat cu mai multe întârzieri, drumul nefiind încă refăcut complet.
Ministrul ungar a întărit faptul că nu mai vrea să coopereze cu compania austriacă Strabag, deoarece nu oferă servicii de calitate. El a promis că vor fi aplicate cerințe mai stricte atunci când vor fi selectate firmele care efectuează astfel de lucrări, mai ales când e vorba de companii străine. János Lázár a optat inclusiv pentru interzicerea companiilor străine ca operatori pe piaţa de retail din Ungaria.
Despre problemele companiei Strabag a atras atenția, de curând, și E.S. Adrian Zuckerman, fostul ambasador al Statelor Unite ale Americii în România. El a spus că acțiunile acestei companii austriece sunt deținute în mare parte de Oleg Deripaska, un oligarh rus aflat sub incidența sancțiunilor și apropiat al lui Vladimir Putin.
„Lucrările de construcție sunt realizate de o societate mixtă între o firmă de construcții din România și una austriacă: Strabag. Cel mai mare acționar al Strabag, direct și indirect, este un oligarh rus aflat sub incidența sancțiunilor și apropiat al lui Vladimir Putin, Oleg Deripaska“, atenționa, de curând, fostul ambasador.
Proiectarea și execuția pentru realizarea infrastructurii Bazei 57 Aeriană „Mihail Kogălniceanu” a fost estimată la 430 de milioane de euro. În ciuda faptului că mai multe consorții internaționale au depus oferte pentru modernizare, MApN a decis să accepte doar oferta depusă de asocierea dintre Aduro Impex (lider de asociere), Bog’Art și Strabag SRL.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Anca Murgoci