Banc despre Boc, după anunţul NASA. De ce s-a pus în scenă spectacolul găurii negre

nasa

Pe internet au şi apărut bancurile despre gaura neagră descoperită de NASA în apropierea Pământului. Mircea Badea a lansat prima glumă, la emisiunea sa "În gura presei" de luni seara. El a anunţat că nu va vorbi despre o gaură neagră "tânără", ca să nu-l amendeze CNA.

NASA a dezvăluit ieri că telescopul Chandra a găsit o gaură neagră în vârstă de numai 30 de ani, la o distanţă de circa 50 de milioane de ani lumină. Dar de ce se uită astronomii americani atât de departe, când au o gaură neagră de 44 de ani, aici, pe Pâmânt. De ce nu-l văd telescoapele NASA pe Emil Boc care înghite tot: salarii, taxe, creştere economică? Pentru că este prea mic.

Lăsând gluma la o parte, de ce a pus NASA în scenă un întreg spectacol, în două trepte? Întâi a anunţat, pe site-ul National Geographic, că telescopul Fermi a descoperit o structură nemaivăzută până acum, care se întinde pe 30.000 de ani lumină şi ar putea fi o explozie a unei găuri negre. Apoi, la nici o zi, a anunţat că în 12 ore va face dezvăluiri tulburătoare. După ce a ţinut întreaga omenire în suspans, fiind aşteptate dezvăluiri despre extratereştri, viaţa pe alte planete sau călătoria interstelară, a venit anunţul despre gaura neagră descoperită de Chandra. O ştire importantă, dar care nu poate fi înţeleasă decât de o mică minoritate de oameni cu pregătire specială.

De fapt, NASA a apelat la PR pentru a masca un eşec în cazul lansării navetei Discovery, amânată a doua oară din cauza unor fisuri la rezervoarele principale de hidrogen. Întreg programul spaţial este pus sub semnul întrebării, navetele epuizându-şi durata de exploatare. Pentru proiecte de anvergură nu sunt fonduri, iar interesul publicului a scăzut constant de la primul pas pe Lună, în 1969, până în prezent. În plus, criza îi face pe tot mai mulţi contribuabili să pună în discuţie finanţarea NASA. iată de ce era nevoie ca opiniei publice să i se deschidă orizonturi noi, prin evenimente în desfăşurare. Fie ele şi puţin spectaculoasele evoluţii ale unei tinere găuri negre.

Citeşte şi:

NASA a descoperit o gaură neagră în vârstă de 30 de ani