O zi de foc, la propriu și la figurat, pe autostrada A4 din nordul Italiei, una dintre cele mai circulate rute dintre Veneția și Milano. În zona dintre Vicenza și Verona, traficul a fost dat complet peste cap din...
Românii care lucrează sau locuiesc în regiunile afectate, Veneto și Lombardia, și care folosesc frecvent această autostradă pentru navetă sau transport de marfă, s-au aflat și ei în mijlocul unui calvar rutier, conform Fanpage.
De asemenea, turiștii români care tranzitează zona spre coasta Adriaticii au fost prinși în coloanele de mașini care au atins chiar și 30 de kilometri lungime.
Primele probleme au apărut încă din cursul dimineții, când două vehicule grele de marfă au fost implicate într-un accident pe tronsonul Brescia - Sommacampagna, provocând blocaje de peste 10 kilometri. Însă lucrurile au escaladat la începutul după-amiezii, când, pe fondul caniculei și al lucrărilor de întreținere în desfășurare, traseul dintre Montebello Vicentino și Sommacampagna s-a transformat într-un adevărat coșmar rutier.
Traficul a fost serios afectat și între Soave și Verona Sud, iar în direcția Milano - Sommacampagna, cozile au devenit de-a dreptul sufocante. Autovehiculele au circulat cu viteză redusă, iar timpul estimat de traversare a unui segment de doar 40 de kilometri a ajuns și la două ore.
Poliția rutieră italiană și societatea care administrează autostrada A4 au lansat apeluri repetate către șoferi, recomandând evitarea deplasărilor în intervalul 12:00 - 17:00, atunci când asfaltul atinge temperaturi critice.
De asemenea, s-a cerut prudență sporită în apropierea zonelor afectate de lucrări sau deformări vizibile ale carosabilului.
Puțini știu, dar asfaltul modern este extrem de vulnerabil la temperaturi excesive. Format din piatră spartă și bitum, acesta oferă în condiții normale o aderență bună și o ușoară elasticitate. Însă când aerul depășește 35°C, iar asfaltul se încinge la peste 70°C, bitumul își pierde consistența.
Această slăbire structurală face ca traficul greu să provoace umflături, fisuri și bule de aer, transformând suprafața drumului într-un teren periculos, atât pentru mașini mici, cât și pentru camioane. Odată deformate, aceste porțiuni devin impracticabile sau periculoase, necesitând intervenții rapide de reparație și, inevitabil, închiderea temporară a benzilor.
Deformarea asfaltului nu este un incident izolat. Potrivit experților în infrastructură și climă, astfel de episoade devin tot mai frecvente în Europa, pe măsură ce valurile de căldură devin mai intense și mai dese.
În Italia, unde verile au devenit din ce în ce mai fierbinți, autoritățile se văd nevoite să regândească materiale de construcție mai rezistente și soluții pentru prevenirea deteriorării rapide a șoselelor.
Deocamdată, porțiunea de drum afectată între Vicenza și Verona rămâne parțial închisă, iar autoritățile monitorizează constant situația pentru a decide dacă va fi necesară închiderea completă a unor tronsoane în perioada următoare.
Românii din Italia, în special cei care efectuează transport de persoane sau marfă, sunt sfătuiți să folosească rute alternative și să urmărească în timp real informațiile oferite de Autostrade per l'Italia, Poliția Rutieră și presa locală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News