Alexandru Nazare, dezbatere despre centura Capitalei: Nimeni nu a răspuns invitației

Prim-vicepreședintele PNL București, Alexandru Nazare, lansează o serie de critici la adresa reprezentanților puterii pentru că nu au participat la o dezbatere despre situația centurii Capitalei. 

"Guvernul PSD Dancila-Dragnea si Gabriela Firea nu vor constructia Centurii Capitalei, ci doar capital politic. Gabriela Firea, Rovana Plumb, Lucian Sova au refuzat mana intinsa de catre PNL in a ne uni fortele sa construim impreuna cat mai repede centura Capitalei. CONCLUZIE: Firea si PSD Dancila-Dragnea vor doar sa capitalizeze politic pe acest subiect! Întelegand importanta centurii Capitalei pentru Bucuresti si pentru Romania in general, PNL Bucuresti a decis sa puna inaintea interesului politic, interesul tarii, astfel a lansat pe 2 noiembrie a.c. o invitatie la consultari pe aceasta tema primarului general Gabriela Firea si ministrilor Lucian Sova si Rovana Plumb, cat si directorului CNAIR, Narcis Neaga. Consultarea publica ar fi trebuit sa aiba loc ieri, 15 noiembrie", a declarat Nazare. 

București, singura Capitală din Europa de Est fără centură

"Avand in vedere ca Bucurestiul este singura Capitala din Europa de Est care nu are in exploatare o centura ocolitoare, in ciuda interesului manifestat pentru aceasta consultare publica de catre cetateni, forte politice din opozitie, asociatii profesionale si ONG-uri de profil, nici unul dintre actorii principali in implementarea proiectului nu a raspuns invitatiei noastre si nici nu a delegat un responsabil pentru a participa la consultari demonstrand astfel ca Guvernul PSD-Dancila nu are un interes real sa construiasca centura Capitalei. In caz contrar, primarul Gabriela Firea, ministrii Lucian Sova si Rovana Plumb sau directorul CNAIR (Compania nationala de administrare a infrastructurii rutiere) Narcis Neaga ar fi dat curs invitatiei noastre. Gabriela Firea nu este cu adevarat interesata de proiect in sine, ci doar de lupta pentru capital politic in interiorul si in afara PSD. Primarul Firea, in loc sa caute asiduu capitalul politic in PSD, ar trebui sa se concentreze pe executia efectiva a centurii Capitalei si nu pe mutarea managementului de proiect la Primaria Capitalei, care, de altfel nu are capacitatea administrativa si nici fondurile necesare inplementarii, ca atare aceasta optiune ar fi de departe cea mai proasta dintre toate", a mai explicat liberalul.

Bucureștenii vor să vadă fapte

"Dar ar putea sa puna presiune atat in partid, cat si public, alaturi de noi, sa grabeasca inplementarea proiectului. Bucurestenii vor sa vada fapte nu luptele politice din PSD, s-au saturat de critici sterile si de politicieni iresponsabili. 
Ministrul Sova evita sa prezinte public proiectul pentru ca ii este frica de oprobriul generat de sumele exorbitante vehiculate, kilometrul la "Autostrada Bucuresti" fiind sensibil mai scump decat cel construit de catre Bechtel, care este recordul pentru jaf public in infrastructura Romaniei", mai spune Nazare. 

Nu există un grafic de aprobare a finanțării

"În momentul de fata nu exista un grafic de aprobare a finanțării, de finalizare a procedurilor de achiziție și a lucrărilor de construcție a Centurii Capitalei. Din informatiile noastre proiectul in pregatire la Ministerul Transporturilor nu prevede constructia "Autostrazii Bucuresti" in integralitate, ci doar partea sudica, adica jumatate de centura. Este greu de conceput cum este posibil ca suma inaintata de 1.6 miliarde de euro sa nu fie suficienta pentru executia intregului inel de autostrada. Partea sudica a centurii, in lungime de 52 de kilometri, inclusiv lucrarile adiacente de reabilitare si largire pentru 35 de kilometri, nu au cum sa coste 1,6 miliarde de euro atat timp cat standardul de cost aprobat pentru autostrada extraurbana este de 3.8 milioane Euro/km si cel de modernizare drum national de 700.000 Euro/km (http://sitevechi.cnadnr.ro/pagina.php?idg=268)", a mai declarat Nazare. 

Explicații, solicitate de la ministru

"Ministrul transporturilor Lucian Sova trebuie sa ofere urgent explicatii legate costuri, care sunt mai mari raportat la pret/kilometru decat au fost in contractul cu Bechtel si sa prezinte un grafic de finalizare a procedurilor de licitatie pe toate componentele Centurii Capitalei: modernizarea centurii existente (20 km; A1-DN7 si DN2-A2), largirea la patru benzi A1-DN5 (14km) constructia pasajelor si a inelului sudic din "Autostrada Bucuresti (52 km). Indiferent de motivele pentru care membri PSD evita sau trateaza inadecvat subiectul, PNL reitereaza convingerea ca marile proiecte de infrastructura ale Bucurestiului, care se suprapun pe mai multe cicluri electorale, nu se pot debloca in absenta unui dialog constructiv si fara sustinerea neconditionata a tuturor fortelor politice", a adăugat liberalul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel