CFR SA va închide 20% din liniile de cale ferată, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va fi selecţionat în urma unor licitaţii, potrivit scrisorii de intenţie convenită de Guvern cu FMI.
În forma iniţială a documentului, CFR SA se angaja să închidă 6.000 de kilometri de cale ferată, reprezentând 30% din lungimea totală a reţelei, dacă nu reuşeşte să externalizeze serviciile de întreţinere a infrastructurii feroviare, scrie Mediafax.
Ultima formă a scrisorii menţine planul prin care CFR SA va închide până la finele lunii august alţii 1.000 de kilometri de cale ferată pentru a îmbunătăţi performaneţele financiare ale companiei.
Totodată, compania vizează reducerea pierderilor cu 25% şi neacumularea de arierate noi în acest an.
Potrivit celor mai recente date, lungimea totală a liniilor de cale ferată din România era de 20.210 kilometri, din care 17.691 kilometri infrastructură feroviară publică administrată de CFR SA şi 2.519 kilometri în administrare privată.
Degradarea stării tehnice a infrastructurii feroviare a impus în ultimii ani reducerea vitezelor maxime de circulaţie a trenurilor. Aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul producerii de accidente.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu