Deputatul ALDE Varujan Vosganian a declarat marţi că bugetul pe anul viitor trebuie calculat cu mare grijă, astfel încât să poată fi preîntâmpinată orice situaţie de criză, dar să lase loc şi pentru investiţii.
"În opinia noastră, bugetul pe anul viitor trebuie calculat cu mare grijă. Să avem în vedere un spaţiu fiscal care să preîntâmpine orice situaţie de criză, dar, în acelaşi timp, să lase loc şi către investiţii", a spus Varujan Vosganian, la Parlament, la finalul reuniunilor Biroului Politic Executiv şi Biroului Politic Central ale ALDE. Referitor la investiţiile în infrastructură care ar trebui dezvoltate în zona Moldovei şi de care ar trebui să se ţină cont şi la elaborarea bugetului pe 2019, Vosganian a enumerat patru mari proiecte.
Modernizarea E85 - prioritară
"Este, în primul rând, vorba de modernizarea drumului european 85, inclusiv prelungirea ca drum de mare viteză pe traseul Roman - Suceava - Siret. Apoi, e vorba de demararea, în sfârşit, a autostrăzii Ungheni spre Ardeal, cel puţin pentru tronsonul Iaşi - Târgu Frumos, care ar trebui terminat până în 2020, apoi drumul de mare viteză Târgu Frumos - Botoşani, care este în fază de licitaţie. Şi, în opinia noastră, trebuie adăugat şi tronsonul de la Tişiţa până la Albiţa care leagă Bucureştiul de Chişinău.
Sunt patru proiecte mari de infrastructură şi trebuie să discutăm modul în care ele se vor reflecta în buget, fie ca finanţare după licitaţie, fie ca finanţare a procedurilor ex-ante înaintea demarării efective a investiţiilor. Am avut discuţii şi la Comisia Naţională de Prognoză care girează parteneriatele public-private. Conducerea Comisiei m-a asigurat că în luna decembrie preparativele pentru ipoteza parteneriatului public-privat pe tronsonul Iaşi - Târgu Frumos - Târgu Neamţ ar putea fi definitivată. Noi, la nivelul ALDE, am înfiinţat şi un comitet care să se ocupe de această chestiune care, lunar, să prezinte colegilor din ALDE care este situaţia proiectelor de infrastructură", a menţionat Vosganian.
2019 va trebui să fie anul infrastructurii
În opinia acestuia, 2019 va trebui să fie anul infrastructurii, în care să se recupereze ceea ce nu s-a făcut şi să se găsească sursele de finanţare bugetară, extrabugetară, europeană sau prin angajarea datoriei publice care să finanţeze aceste proiecte. La rândul său, deputatul ALDE Toma Petcu a menţionat importanţa proiectelor ce ar putea fi dezvoltate pe zona de sud a ţării, pe traseul Dunării, prin finanţare din fonduri SUERD.
"Aceste tipuri de proiecte care sunt valabile pentru toate regiunile de la Drobeta Turnu Severin până la Galaţi ne dau posibilitatea să dezvoltăm atât calea navigabilă, atât infrastructura portuară pentru operare, cât şi partea de turism", a spus deputatul. Totodată, Petcu a precizat că în cadrul reuniunii conducerii ALDE a prezentat şi un proiect de lege pe care îl va depune în Parlament referitor la reglementarea biomasei.
"Biomasa este resursă regenerabilă, resursă verde de producţie a energiei electrice, dar şi energiei termice, care nu este reglementată în acest moment. (...) Legea biomasei cred că va aduce în România investiţii şi dezvoltarea unui sector care înseamnă energie regenerabilă", a mai declarat deputatul ALDE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu