Programul Participate. Profesorii de matematică și științe pot preda în SUA

DCNews Team / 02 Martie 2018 / 18:23 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Anul acesta, programul Participate, acreditat de către Departamentul de Stat American, oferă profesorilor de matematică și de științe din România șansa de a preda în SUA. 

După 10 ani de la prima ediție desfășurată în România, Participate îi invită din nou pe profesorii români să se înscrie pentru pozițiile de profesori de matematică și de științe pentru anul academic care începe în luna august 2018. În cei 30 de ani de activitate a programului, peste 10,000 de profesori din peste 84 de țări au avut ocazia de a se implica în ceea ce este un schimb atât de experiență profesională, cât și personală, în cadrul programului Participate.

Unul dintre profesorii care au beneficiat de avantajele programului Participate este și doamna profesoară Mariana Miroiu care ne poveștește în rândurile ce urmează care a fost impactul experienței sale în SUA în viața profesională, dar și personală. Mariana Miroiu a participat inițial la acest program timp de 3 ani, înainte de 2010, urmată de o reîntoarcere în țară pentru câțiva ani. Însă contactul cu societatea de peste ocean a determinat-o să se reimplice în al cincilea an de predare în cadrul programului Participate.

Masterat la costuri rezonabile
Referitor la dezvoltarea profesională și personală, scopul acestei călătorii, doamna profesoară spune că, odată cu integrarea într-un nou sistem de învățământ, a apărut nevoia de reevaluare a strategiilor și a modului de abordare a predării. „Aici se pune mult accent pe diferențiere și colaborare cu ceilalți profesori, deci a trebuit să mă familiarizez cu strategii care să pună accent pe satisfacerea acestor cerințe" . În alte culturi organizaționale de învățământ, se insistă mai mult auspra formării profesionale a cadrelor didactice, făcând asimilarea de noi cunoștiințe să fie mai vizibilă: „Am învățat mai mult decât am învățat din experiența la catedră ". În cadrul întâlnirilor săptămânale cu ceilalți profesori se planifică activitățile de la clasă, fiind o ocazie potrivită de preluare de idei de la colegii mai experimentați. Se pune accent pe observarea tacticilor și a metodelor de lucru cu elevii.
Programul Participate oferă posibilitatea de îmbunătățire a metodei de predare prin introducerea într-un nou sistem, dar posibilitatea de înscriere în programe de masterat la instituții superioare, la costuri foarte rezonabile. „Am urmat cursurile de master și aceasta a fost cu siguranță cea mai stimulatoare și eficientă perioadă de formare profesională și de învățare din întreaga mea carieră", poveștește doamna profesor Mariana Miroiu.

Asistență din partea unui mentor pentru integrare în societatea americană

Chiar dacă ar putea părea dificilă, adaptarea la noul mediu de viață este facilitată în multe moduri de către membrii Participate de la punctul de destinație. Din punct de vedere al derulării evenimentelor, diferențele nu sunt foarte mari față de viața de acasă. Procese precum deschiderea unui cont bancar, găsirea unei locuințe, achiziționarea unei mașini, încheierea asigurărilor, a contractului de muncă și a licenței decurg ușor, iar în caz contrar, participanții se bucură de asistența unui mentor. „Toată lumea este prietenoasă și gata să ajute, deci pot spune că tranziția a fost mult mai ușoară decât mă așteptam", spune doamna Miroiu despre procesul de adaptare la viața curentă din SUA. De asemenea, obținerea de vize este facilitată de către program atât pentru participanți, cât și pentru familia acestuia, dacă este cazul.

Serviciile educaționale de o calitate superioară faciliteaza procesul de învațare prin multitudinea de parteneriate benefice pentru elevi și profesori, tehnologie de ultimă oră și atitudinea optimistă. Doamna profesoară Miroiu spune că i-a făcut plăcere să lucreze cu copiii și că s-a bucurat la vederea progresului uimitor de care au dat dovadă grație suportului necesar. De asemenea, a observat deschiderea părinților spre dialog și receptivitatea acestora.
Membrii societăților din zonele dedicate programului îi primesc cu brațele deschide pe participanți. Din experiența doamnei profesoare Miroiu aflăm că, în general, cadrele didactice au fost deschise la întrebări și că și-au oferit ajutorul cu amabilitate, fiind totodată dornice să afle noutăți despre cultura românească, în special despre diferențele dintre cele două sisteme de învațământ. „ Cu siguranță, faptul că am venit în contact ne-a ajutat să învățăm câte puțin despre cultura fiecăruia" spune doamna profesoară Mariana Miroiu ca și concluzie referitoare la relația dintre colegi.

Strategii noi de predare, la întoarcerea acasă
Importantă este inițiativa luată de toți cei interesați să facă o schimbare. Implementarea noilor strategii acumulate la întoarcerea acasă este o modalitate certă de asigurare a dezvoltării sistemului de educație românesc. „După prima participare în program, m-am întors la școala publică la care lucrasem înainte. Bineînteles, eram înarmată cu idei, materiale și strategii de învățare noi. Am început să utilizez foarte mult tehnologia în procesul de învățare și să încerc să aplic ce mi s-a părut că este bun din ambele sisteme. Am avut un foarte mare sprijin din partea conducerii școlii și a părinților, mai ales că am încercat să implic copiii în activițăți extrașcolare cât mai variate sau în proiecte de implicare civică. De asemenea am devenit mult mai eficientă în planificarea lecțiilor, având grijă să selectez acele activițăți care să ducă la îndeplinirea obiectivului lecției și nu doar ceva care să țină copiii ocupați și să urmeze cursul unui manual. Cu siguranță, participarea în acest program m-a facut mai deschisă și mai flexibilă, în special vis a vis de procesul de învățare și de participanții în acest proces. Probabil schimbarea cea mai dramatică a fost cea a atitudinii față de educație: am realizat că profesorii sunt cei care, cu sau fără suportul unei legislații, pot construi un sistem educațional de valoare și că acest lucru se poate realiza printr-un comportament proactiv, care vizează nu doar elevii, ci și propria formare și dezvoltare profesională", a concluzionat doamna profesoară Miroiu despre programul Participate.

În mod cert, programul Participate are un impact pozitiv asupra rezultatelor studenţilor şi îmbunătăţeste standardele de profesionalism ale cadrelor didactice prin învăţare continuă, bazată pe colaborare şi participare. Astfel, orice profesor de matematică sau de științe exacte care este interesat este așteptat să se înscrie în program accesând link-ul go.participate.com/romania-teachers, până la data de 28 februarie 2018.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23