EXCLUSIV  Pod Brăila. Marea victorie a lui Tudose-Stroe, realizată de altcineva

foto: gov.ro
foto: gov.ro

Premierul Mihai Tudose, alături de ministrul Transporturilor Felix Stroe și-au asumat realizarea podului peste Dunăre de la Brăila. În realitate, meritele aparțin unui alt ministru. 

Printre cele mai mari victorii ale lui Mihai Tudose în mandatul de premier conform celor declarate de el, a fost semnarea contractului pentru construirea podului de la Brăila.

Marea realizare aparține de fapt fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc care a deblocat proiectul după ce aproximativ 20 de ani a fost uitat. Licitația și atribuirea contractului de construcție a fost realizată astfel în timpul lui Răzvan Cuc, atunci când licitația a și fost publicată pe SEAP. 

Ultima fază, semnarea contractului cu consorțiul de firme a avut loc în mandatul premierului Mihai Tudose și a ministrului Transporturilor Felix Stroe, care și-au asumat această reușită. 

Detalii despre pod

Firmele care s-au înscris la licitație au asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)- Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)- CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China). 

În cele din urmă, licitație a fost câștigată prima asociere.

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea.

Înălțime de 38 de metri

De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m fiecare. 

Firmele care s-au înscris la licitație au asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)- Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)- CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China). 

În cele din urmă, licitație a fost câștigată prima asociere.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel