Un număr total de 829 de persoane şi-au pierdut viaţa în cele 49 de catastrofe aeriene soldate cu victime pe plan mondial în anul 2010, faţă de 766 morţi în 2009, informează agenţia spaniolă de presă EFE, care citează un studiu despre securitatea aeriană publicat marţi în revista de specialitate ”Aero International”.
Numărul persoanelor decedate în accidente aeriene a crescut pentru al doilea an consecutiv, se arată în acest studiu realizat de centrul german de evaluare a accidentelor JACDEC, în care se mai aminteşte că în 2008 au murit 598 persoane în accidente aeriene.
Raportul subliniază că Europa şi America de Nord, în pofida traficului aerian intens, au fost singurele regiuni în care nu au existat accidente aeriene soldate cu morţi în 2010.
Deoarece statistica JACDEC înregistrează numai cursele aeriene civile, nu include accidentul în care a fost implicat avionul prezidenţial polonez în aprilie 2010 la Smolensk (Rusia) - în care şi-au pierdut viaţa 96 de persoane - pentru că a fost vorba de un transport militar.
JACDEC arată că numărul victimelor din sectorul aviaţiei civile a scăzut în mod apreciabil din anii '80 şi '90, când media anuală a morţilor se situa între 1.100 şi 1.400 de persoane, informează Agerpres
Cele mai multe victime în accidente aeriene s-au înregistrat în 1985, cu 1.810 de morţi, şi în 1996, cu 2.272 de morţi.
”Un pasager care ar zbura o dată pe zi ar trebui să călătorească 4.807 ani înainte de a se vedea implicat într-un accident aerian”, afirma, într-o declaraţie acordată revistei citate, fostul vicepreşedinte al Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA) Gunther Matschnigg, cu privire la siguranţa aviaţiei.
Raportul evidenţiază că ţările în curs de dezvoltare şi emergente, multe dintre ele cu infrastructuri deficitare, sunt cele mai periculoase în ceea ce priveşte siguranţa aeriană, după cum arată cele trei accidente majore de anul trecut.
Primul accident s-a produs la 12 mai, când un Airbus A330-300 al companiei Afriqiyah Airways s-a prăbuşit în apropiere de Tripoli, provocând moartea a 101 persoane. A fost un singur supravieţuitor, un copil de 9 ani.
La 22 mai s-a prăbuşit un Boeing 737 al companiei Air India Express în cursul manevrelor de aterizare pe aeroportul indian din Bangalore şi au fost 158 de morţi şi 8 supravieţuitori.
Al treilea mare accident s-a produs la 28 iulie la nord de Islamabad, când s-a prăbuşit un Airbus A321 al companiei Airblue, accident în care au murit cei 145 de pasageri şi membrii echipajului.
Revista Aero International subliniază că în aceste trei accidente grave ”cauzele sunt aceleaşi şi în toate au fost erori umane” comise de echipajele aparatelor accidentate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu