Știți că luni, 10 februarie, ar trebui să boicotați marile magazine, că așa a spus Călin Georgescu? De fapt, nu a spus chiar așa, iar afirmațiile sale, unele susținute, pe bună dreptate și de alții, sunt...
Călin Georgescu, candidat la alegerile prezidențiale din 2024, și-a îndemnat suporterii să boicoteze, luni, 10 februarie, marile magazine și corporațiile străine, pe modelul din Croația sau Polonia, unde, în ziua boicotului, vânzările au scăzut cu 50%.
”Așa cum v-am anunțat deja, mi-aș dori să dăm, din nou, dovadă de unitate în 10 februarie. Este inadmisibil să vedem astfel de creșteri de prețuri și, în același timp, înghețări sau scăderi ale pensiilor și salariilor. Cred că poporul este cel care trebuie să facă piața cu adevărat. Este nevoie ca noi, poporul, prin deciziile noastre, să ajungem să ne reglăm costurile. (...) Piețele trebuie să depindă de noi, nu noi de ele. În 10 februarie, este un moment în care să fim solidari cu producătorii români și să învățăm să avem demnitate și recunoștință pentru toate cele dăruite de Dumnezeu. Este un demers nobil, nu considerați că este un boicot asupra marilor magazine, mai ales că acolo lucrează preponderent români de-ai noștri. De aceea, în 10 februarie, vă îndemn să vă faceți cumpărăturile din piețe, magazine locale, sătești, din fața porții” a spus Călin Georgescu, într-un video postat pe Youtube, văzut de 31.000 de ori. De asemenea, el le-a spus celor care nu pot evita marile magazine, să cumpere produsele românești, ca parte a acestui demers.
De asemenea, candidatul din 2024 la prezidențiale, a lansat, în urmă cu o zi, și un atac la multinaționale, despre care spune că distrug economia. El a afirmat că ”Marile multinaționale raportează profit zero, adică rulează sute de milioane de euro, dar raportează profit zero, pentru că-l exportă. Atunci, de unde să încaseze România de la ele bani către bugetul de stat, dacă nu poate colecta impozitul de pe profit?”.
Ducând mai departe mesajul lui Călin Georgescu pe Facebook, a apărut o campanie care răspunde la ”chemarea” lansată de Călin Georgescu. Ei vor să trimită astăzi, 9 februarie, cât mai multe filmări rețelele sociale pentru a stimula și inspira mobilizarea din 10 februarie.
”Scopul nostru: Creăm un val de susținere înainte de mesajul oficial din 10 februarie!/ Arătăm că românii aleg produsele locale!/ Susținem producătorii și economia românească! Fiecare video contează! Fiecare leu cheltuit acasă, rămâne acasă!” arată ei.
Jurnalistul Victor Ciutacu a reacționat, pe Facebook, subliniind: ”Când fac cei mai mulți oameni piața? În week-end, d-aia atunci e și cea mai bună aprovizionare. Când boicotează național suveranistul în ițari roșii, clientul băcăniei italienești din Dorobanți, marketurile imperialiștilor și trimite lumea la piață (de regulă, goală)? Fix luni! P.S. Fie vorba între noi, marketurile tot la sfârșit de săptămână vând cel mai mult”. Un răspuns la mesajul său a fost: ”Pai, cum vrei să filmeze el supermarketurile “pustii” altfel decât lunea când nu vine nimeni la cumpărături?”. Și, într-adevăr, oricine muncește în comerț știe că luni este cea mai proastă zi, în ceea ce privește vânzările.
Citește și: Victor Ciutacu: Călin Georgescu nu mai există pentru mine
Cu privire la profitul multinaționalelor din România, nedeclarat pe motiv că e exportat, luăm câteva exemple concrete, pentru anul 2023, în 2024 multe nefiind încă declarate. Lanțul Carrefour a declarat, în 2023, un profit de 249,032,558.00 RON. Auchan a declarat un profit de 86,738,368.00, iar Kaufland de 864,897,809.00 RON.
De multe ori, pentru a evita impozitul pe profit, multe companii preferă extinderea, prin investirea profitului, o practică comercială permisă de statul român și, care, în definitiv, este una benefică pentru români.
Subiectul ”boicotului”, așa cum a fost denumit în spațiul public, este însă unul care generează discuții aprinse printre români:
De pe un canal de Whatsapp, dar și de pe rețelele sociale, extragem câteva mesaje:
”Cei care lucrează azi în supermarket-uri, ieri au lucrat în alte instituții, fabrici, uzine! Cred că aveau un loc de muncă, nu le-au inventat supermarket - urile”
”Dacă Călin Georgescu a declarat zero cheltuieli și nu îl credem de ce trebuie să cred ca ei au profit zero”
”Totuși unde sunt banii?”
”La ora 6 după amiază, după serviciu, toată lumea pleacă la sate după ouă. Și în weekend cu microbuzul la vânătoare de produse de la oameni bătrâni. În ce poveste trăiți oare zilele astea?”
”La ora actuală, firmele serioase, firmele înregistrate, care plătesc dări, din industria alimentară își vând cam între 60 și 80% din producție prin rețelele de supermarketuri și hipermarketuri. O parte din această marfă e perisabilă. Cum bine a spus și Barbu (n. red. – Florin Barbu, ministrul Agriculturii), cel puțin 70% din produsele aflate în supermarket sunt de origine românească, sunt de la procesatorii români sau de la producătorii români. Bun, nu sunt fructe foarte multe acum, dar, asta-i viața. O boicotare a magazinelor este practic o boicotare indirectă a producției și procesării românești. Atât îl duce mintea, atâta face. În schimb, îndeamnă populația să se ducă să cumpere de acolo unde e evaziune fiscală în general și originea nici dracu' n-o știe. Ați văzut, 1.000 de tone de usturoi furat, vândut în România. N-a fost în supermarket, a fost în piețe, ca usturoi românesc” a spus Sorin Minea, de la Romalimenta, pentru Adevărul.
”O să-l ținem minte și o să-l felicităm pentru faptul că vrea să boicoteze ceea ce facem noi și munca noastră” a mai spus el.
”E ușor să te cațeri pe valul nemulțumirii generale cauzată de inflație și să propui soluții radicale, în genul boicotului. Asta dovedește, pe de o parte, că n-ai minime cunoștințe economice legate de formarea prețurilor și, apoi, arată că n-ai alte soluții decât să protestezi” a spus și Adrian Negrescu, analist economic, pentru sursa citată.
De cățărat, s-a cățărat și Anamaria Gavrilă, șefa POT, care a fost imediat ținta ironiilor pe Facebook, după ce a publicat o poză cu o farfurie cu brânză și legume:
- ”Pun pariu ca roșiile, ridichile și ceapa aia nu cresc în februarie în România. În consecință fiind din Spania, trebuie să le arunci. Dacă le-ai luat din piață de la țărani, efectiv l-ai îmbogățit pe patronul turc de la En Gros, pentru că "țăranul" din piață a cumpărat sigur de la en-gros”.
- ”Doar că puțini sunt românii care au sere, unde să cultive roșii, ceapă verde ori ridichi, pentru a le scoate la vânzare pe piață în luna februarie”.
- ”Ca să vezi cât de ruptă de realitate ești, ar trebui să verifici “serele” producătorilor locali care merg la Kaufland și pietele engros”.
- ”Super roșii dacice în februarie”.
- ”Roșiile sunt românești crescute în Turcia?”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News