Președintele ales al Franței, Emmanuel Macron, a reușit să-și finanțeze platforma politică cu care a câștigat alegerile grație unui dispozitiv foarte eficient de colectare de fonduri. Ele au provenit mai ales din donații oferite de manageri din sectorul financiar și din diferite companii, relevă o investigație efectuată de publicația Libération, preluată de agenția EFE.
Mișcarea politică 'En Marche', creată de Macron anul trecut, a reușit astfel să strângă circa 15 milioane de euro pentru finanțarea campaniei prezidențiale. Investigația realizată de Libération, cotidian cu tendință de stânga, se bazează pe documentele interne ale 'En Marche' piratate prin atacul cibernetic dezvăluit chiar în ultimele ore ale campaniei electorale.
În urma analizei, respectiva publicație nu a constatat nimic ilegal în finanțarea campaniei. Dimpotrivă, a remarcat 'voința de a respecta scrupulos legislația privind finanțarea partidelor politice'. Libération mai notează că din conținutul documentelor rezultă că echipa coordonată de Christian Dargnat, care a lucrat anterior pentru banca BNP Paribas, a pus accentul pe eficiența colectării de fonduri, relatează Agerpres.
Printre primii donatori importanți, care au oferit fiecare peste 4.000 de euro, Libération a identificat 78 de nume, printre care se află și persoane cu funcții de conducere la banca Rothschild, unde Macron însuși a fost angajat. Pe listă de mai regăsesc și diverși manageri în alte societăți din sectorul financiar și în companii reunite în organizația franceză a IMM-urilor denumită Croissance Plus.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News