Află în articol ce se întâmplă când o mașină este lovită de un șofer fără RCA.
Deși este obligatorie polița RCA, se pare că nu toți șoferii români o și au. Potrivit statisticilor Autorității de Supraveghere Financiară, una din trei mașini înmatriculate în România nu are poliță RCA. Șoferii ar trebui să știe însă că dacă sunt prinși pe drumurile publice fără asigurare RCA pot fi amendați cu până la 2.000 de lei. În plus, vor rămâne fără certificatele și plăcuțele de înmatriculare.
"Atunci când un autoturism este surprins pe drumurile publice, care nu are o poliță RCA valabilă, proprietarul autovehiculului este sancționat contravențional cu o amendă cuprinsă între 1000 și 2000 de lei, plus o măsură complementară care prevede reținerea certificatului de înmatriculare, reținerea plăcuțelor de înmatriculare și eliberarea unei dovezi fără valabilitate. Acum, ca acel proprietar de mașină, de autovehicul, să poată repună în circulație autovehiculul este obligat - dacă dorește - sau, în funcție de posibilități, să-și facă o poliță RCA.
În momentul în care a făcut polița RCA, se prezintă la unitatea de poliție care a reținut certificatul de înmatriculare și plăcuțele, arată dovada, că s-a făcut această poliță RCA, primește înapoi plăcuțele de înmatriculare și certificatul de înmatriculare, după care poate repune mașina în circulație.” - a explicat comisarul șef Cristian Iana, Şeful Biroului Accidente Uşoare, în emisiunea ”Vorbește lumea” de la PRO TV.
”Sunt foarte multe situații în care, în cazul unui accident de circulație, unii dintre conducătorii auto nu au o poliță RCA valabilă, și atunci, toți șoferii implicați în accident sunt obligați să se prezinte la poliție pentru declararea accidentului și emiterea documentului de către poliție.
Acel conducător auto care nu are o poliță valabilă, RCA, va fi sancționat contravențional, cum am spus și mai devreme, însă reparația autovehicului păgubit sau păgubiți, dacă sunt mai mulți în caz, se va face de către o organizație care se numește Fond de Protecție a Victimelor Străzii, care intervine strict în momentul în care acei proprietari de autovehicule care n-au asigurare preia această sarcină și repară ei, despăgubesc aceste autovehicule, urmând ca ulterior, această organizație să se îndrepte împotriva proprietarului autovehiculului pe cale civilă, pentru recuperarea prejudiciului.”, a mai explicat Cristian Iana.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu