Ce alimente trebuie să consumăm pentru un somn liniştit și odihnitor

Ema Apostu / 13 Martie 2018 / 14:43 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Conform unui studiu din 2011, două fructe de kiwi înainte de culcare te ajută să te odihnești mai bine. 

Iată alte alimente care intră în această categorie: 

1. Carnea albă și nucile: curcanul și puiul conțin un nivel crescut de triptofan, care ajută la producerea de seretonină.

„ Mâncarurile bogate in triptofan și vitamina B6 ajută la producerea de melatonină, hormonul somnului”, declară expertul în somn, Nerina Ramlakhan. O altă sursă a acestor vitamine sunt brânză, nucile, ouăle, tofu, tonul și semințele.

 2. Cireșele: au același efect ca și o pastilă de melatonină, iar Ramlakhan declară: „Aici pot fi incluse și tartele de cireșe, sucul de cireșe și ovăzul”. 

 3. Banane și legume cu frunze verzi: „Alimentele bogate în potasiu și magneziu ajută mușchii să se relaxeze și ajută mai ales oamenii care suferă de afecțiuni musculare, precum simptomul piciorului neliniștit”, menționează Ramlakhan. Produsele bogate în aceste vitamine sunt: nucile, bananele, cartofii, laptele și legumele cu frunze verzi.   

 4. Probiotice: este demonstrat că probioticele ajută la reglarea tranzitului, iar alimentele care conțin acest tip de bacterie bună sunt: năutul, anghinarele și prazul.    

 5. Fibre: un studiu făcut de Columbia Univerity arată că o dietă bogată în fibre, care pot fi găsite în cereale integrale, fructe de pădure și fasole, duc la un somn mai profund și odihnitor, pe când o dietă plină de zaharuri și grăsimi rezultă într-un somn mai prost.   

În ultimul rând, este recomandat ca pentru un somn mai bun și mai odihnitor, să nu mâncăm prea târziu, sau prea mult odată și să avem mese mai mici și mai dese pe parcursul zilei.

[citeste si]



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23