EXCLUSIV  Titi Aur: Ce să faci când derapezi. Frâna, PERICULOASĂ! Ponturi, cum să scapi din situația de pericol

Vlad Manolache / 15 dec 2018 / 15:07 Salveaza PDF Comentarii

Titi Aur a explicat ce trebuie să facă orice șofer atunci când, din cauza condițiilor meteo, se află într-un derapaj.

Titi Aur a dezvăluit, pentru DCNEWS, ponturile care pot ajuta orice conducător auto care se află într-o situație limită din cauza condițiilor meteo prezente în aceste zile. 

"Nu vorbim despre derapajul sportiv, vorbim despre ce să facă un șofer ca să nu ajungă la limită pentru că acest lucru nu mi-l doresc nici eu, Titi Aur, pilot. Când sunt pe stradă îmi doresc să fiu sub limită și să mă deplasez suficient de repede. Dar dacă ajung cumva la limită, fie că a intrat sau ieșit cineva, că nu a acordat prioritate, că m-a surprins pe mine un viraj, să știu cum să manevrez și ce să fac să ies dintr-o situație de acest fel", a declarat Titi Aur.

 "Orice reducere înseamnă amplificare de derapaj"

"În cazul în care mașina derapează, depinde de unde derapează sau cum derapează pentru că derapajul este înțeles că pleacă mașina de spate. Dar mașina poate să plece și de față, ceea ce se numește subvirare, eu trag de volan la stânga sau la drepta, iar mașina merge înainte sau vireză mai puțin decât vreau eu, adică eu vreau să virez la stânga iar mașina nu se duce nici în stânga nici înainte. Pentru a ieși din subvirare trebuie să reducem, să aducem greutate pe față și trebuie să reducem. Reducând, ai șanse să ieși din subvirare, bineînțeles dacă viteza este cu puțin mai mare decât ar trebui să fie, că dacă ai 200 de kilometri la oră și vrei să faci la stânga pe gheață, poți să faci orice că mașina merge înainte. Când mașina pleacă de spate, acel derapaj clasic, tocmai că nu trebuie să reduc, dar ca să fac asta trebuie să fiu antrenat. Orice reducere înseamnă amplificare de derapaj. Adică eu ridic piciorul de pe accelerație, nu mai vorbesc dacă frânez, ceea ce înseamnă că aduc greutate pe față și am aderență mai bună pe față, dar mai puțin bună pe spate.

Când mașina pleacă de spate trebuie să ții cel puțin constant accelerația sau eventual să accelerezi ușor, nu tare, doar puțin. Și dacă mașina derapează, trebuie să contravirez, adică trebuie să țin roțile de față pe direcția de mers, indiferent cât pleacă sptele în stânga sau în dreapta, eu trebuie să vin cu volanul în așa fel în cât roțile să fie pe direcția de mers, nu mai mult, nu mai puțin. Dacă le voi vira mai mult decât trebuie, va pleca mașina dintr-un derapaj la stânga brusc într-un derapaj la dreapta și dacă voi vira mai puțin decât trebuie, mașina va continua derapajul. Dar ca să fac asta trebuie să fiu antrenat, trebuie să trec cel puțin prin ce facem noi la cursurile de conducere defensivă, acele mașini speciale cu roți libere pe spate, mașini cu două volane. Adică trebuie să simți asta, e greu de făcut acest lucru, oricât de frumos aș povesti eu sau oricât de desene am face. Este vorba despre feeling-ul, pentru că trebuie să fii în fracțunea aia de secundă și să revi cu volanul dor cât trebuie. Ceea ce înseamnă că trebuie să ai acea experiență, nu de pilot de curse, ci de șofer antrenat sau șofer trecut prin niște cursuri care fac și asta", a explicat Titi Aur.   


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24