Peste 90.000 de apeluri care au vizat evenimente și urgențe au fost gestionate de către operatorii STS ai Serviciului de urgență 112, în cele trei zile de Crăciun.
La nivel național, între 24 și 26 decembrie 2023, operatorii STS au preluat și procesat 91.056 de apeluri dintre care 55.529 (60,98%) au constituit cazuri de urgență. În perioada sărbătorilor de Crăciun, cea mai încărcată zi la Serviciul de urgență 112 a fost data de 26 decembrie, când s-au înregistrat, în medie, 22 de apeluri pe minut.
În ceea ce privește tipul urgențelor, au fost preluate 27.371 de apeluri prin care s-a solicitat intervenția echipajelor medicale și care reclamau diferite afecțiuni medicale, probleme respiratorii severe, persoane inconștiente sau persoane căzute în locuri publice. De asemenea, 713 apeluri la 112 au semnalat incendii în locuințe și anexe, incendii de miriște și vegetație uscată sau alte tipuri de urgențe din competența echipajelor de pompieri, iar 1.581 de apeluri au semnalat incidente privind ordinea publică și au fost transferate către Poliție sau Jandarmerie.
În cele trei zile de Crăciun, au fost înregistrate și 56 de apeluri care au anunțat situații de urgență sau incidente în care au fost implicați turiști aflați pe pârtii sau trasee montane.
13 apeluri au fost preluate prin aplicația Apel 112, dezvoltată de STS, care permite localizare avansată (Advanced Mobile Location) a dispozitivului de pe care este inițiat apelul de urgență. Reamintim, aplicația este gratuită și disponibilă în Google Play și App Store.
În perioada 24 – 26 decembrie, au fost efectuate 1.004 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 35 prin sistemul de comunicații eCall. Reamintim, în cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informaţiilor relevante pentru localizarea evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu