Pod CFR, vechi de aproape 60 de ani, în pericol de prăbuşire

Florin Răvdan / 19 iun 2019 / 22:00 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră, scrie observator.tv. 

La un an de când autorităţile promiteau lucrări de consolidare, ne-am întors, dar n-am găsit niciun picior de muncitor. Grav este că mai mult de jumătate din podurile CFR din toată ţara stau să cadă. 

O bucată putrezită de traversă se desprinde şi cade în momentul în care trenul intră pe pod. Viteza maximă aici este de 10 kilometri pe oră, dar chiar şi aşa, greutatea vagoanelor face structura să scârţâie şi să se clatine. 

Ultima reparaţie, acum 40 de ani 

 

Şuruburile care ar fi trebuit să susţină şina au pur şi simplu rol decorativ. Traversele din lemn sunt atât de putrede de trecerea timpului încât ai putea să le rupi cu mâna bucată cu bucată în doar câteva minute. Una, de exemplu, nu mai poate susţine nici măcar greutatea unui om.

Zeci de trenuri trec, zilnic, peste podul care traversează Someşul între localităţile Dej şi Beclean.

"Da, podul este din 1962. E de-o seamă cu mine. La pod nu s-au mai făcut reparaţii de aproape 40 de ani. Odată ce mi-am dat semnătura să circule cu 10 kilometri la oră, mi-am luat toate măsurile de siguranţă. Deci vă spun în responsabilitate, ca un om bătrân la calea ferată", a declarat Constantin Axinia, directorul CFR. 

Podul ar trebui să fie consolidat până în 2020, potrivit CFR. Până atunci, călătorii din trenuri se mulţumesc cu emoţii, restricţii şi întârzieri.

În anii 80, pe linia Dej - Cluj, trenul Rapid 46 rula cu 120 de kilometri la oră în depline condiţii de siguranţă a circulaţiei. Un raport al Ministerului Transporturilor arată că peste 3.000 din cele 4.700 de poduri feroviare din România au nevoie de consolidare. 

Campania Observator a fost un semnal de alarmă receptat de călători, dar mai puţin de autorităţi. În 2019, din cei aproape 14.000 de kilometri de line ferată, din România, aproape 9.000 au durata de viaţă depăşită.


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26