PAID anunță că are fonduri suficiente și echipe deja în teren pentru a despăgubi rapid proprietarii de locuințe afectați de inundații, după ce în Broșteni au fost semnalate dificultăți în comunicarea cu...
Ca reacție la informațiile apărute în presă cu privire la dificultățile întâmpinate de unii locuitori din Broșteni în comunicarea cu societățile de asigurare la care au încheiat polițe PAD, Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a transmis, miercuri, o serie de precizări. Până în acest moment, au fost deschise 42 de dosare de daună pentru locuințele asigurate prin polița PAD, dintre care 15 sunt doar în Broșteni și 7 în localitatea Frasin.
PAID anunță că echipele de constatare ale asigurătorilor se află deja în teren, având ca obiectiv evaluarea rapidă a pagubelor provocate de inundațiile din ultimele zile și grăbirea procesului de despăgubire. „Colaborăm permanent cu autoritățile locale, care au acces la baza de date cu proprietarii de locuințe asigurate, astfel încât să putem identifica rapid potențialii beneficiari ai despăgubirilor,” subliniază reprezentanții PAID.
Potrivit comunicatului, Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale este pregătit atât financiar, cât și operațional pentru a acoperi rapid costurile despăgubirilor. PAID dispune de fonduri proprii suficiente, completate de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est - în valoare de 1,4 miliarde de euro - menit să garanteze plata tuturor daunelor produse de riscurile acoperite prin polița PAD.
PAID face un nou apel public către toți proprietarii de locuințe din județele Suceava și Neamț, afectați de inundații, să anunțe cât mai repede daunele suferite, pentru a beneficia de despăgubirile prevăzute în poliță. Sunt puse la dispoziție mai multe canale de comunicare:
Telefonic, la numărul 021 9930, între orele 09:00 - 17:00 (luni-vineri), unde răspund operatorii PAID. În afara programului, utilizatorii sunt preluați de MARA, asistentul virtual, care poate:
- răspunde la întrebările frecvente;
- prelua datele de contact;
- transmite sesizarea către un operator uman care va reveni ulterior cu un apel.
Online, prin site-ul oficial www.paidromania.ro, folosind butonul albastru din dreapta ecranului.
Direct, contactând asigurătorul de la care a fost cumpărată polița PAD.
„Asistentul virtual inteligent MARA este programat să preia sesizarea, să ofere informațiile esențiale și să transmită datele către operatorii PAID, care vor contacta telefonic persoanele asigurate pentru soluționarea cazurilor”, precizează reprezentanții instituției.
PAID reamintește că polița obligatorie de locuință (PAD) acoperă trei riscuri majore: inundații, cutremur și alunecări de teren. În funcție de tipul locuinței, despăgubirea maximă poate ajunge:
- la 100.000 de lei pentru locuințele din materiale rezistente;
- la 50.000 de lei pentru cele construite din paiantă sau chirpici.
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale este o societate de asigurare-reasigurare cu capital privat, înființată prin asocierea societăților de asigurare care vând polițe PAD. PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor în România, conform Legii nr. 260/2008.
Scopul principal al acestei structuri este protejarea financiară a populației în fața riscurilor naturale frecvente în România - cutremure, inundații și alunecări de teren - prin intermediul unei polițe standardizate, accesibile și eficiente.
În contextul fenomenelor meteo extreme recente și al sesizărilor apărute în spațiul public, PAID transmite că sistemul de asigurare funcționează și îndeamnă toți proprietarii cu polițe active să își notifice rapid daunele, pentru a putea primi despăgubirile într-un termen cât mai scurt.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News