Orban: Metroul, realizat după planurile lui Ceaușescu, nu poate fi terminat din cauza primăriei și guvernului

Deputatul PNL, Ludovic Orban, invitat, vineri, la DC News Live, a precizat că planurile pe care se construiesc noile linii de metrou există din timpul lui Ceaușescu. Dacă acestea ar fi duse la capăt, traficul în Capitală ar deveni suportabil. Problema este pasată de la Guvern la Primărie, iar dezvoltarea haotică a zonelor suburbane va afecta și pe viitor orașul.

Liberalul Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor în Guvernul Tăriceanu a explicat ce probleme există legat de extinderea rețelei metroului bucureștean.

"De la Chibrit la Laromet, timp de 20 și ceva de ani, după 1989, cred că nu s-a mai plătit decât conservarea șantierelor. Vă spunde de ce s-a construit în ritm de melc: nu s-au alocat finanțele în ritmul suficient. La fel s-a întâmplat și pe Tronsonul 5, Drumul Taberei-Universtate. Demararea procedurii pe acest tronson a pornit pe mandatul meu. Firmele ar fi avut capacitatea să realizeze lucrarea în ritmul în care se angajaseră. Dacă tu nu–i finanțezi în ritmul în care ei pot să ducă lucrările, nu ajungi să finalizezi", a precizat fostul ministru.

Citește și: Proiect grandios. Ludovic Orban vorbește despre noua clasa politică-exclusiv

Plantările de panseluțe, interzise până se termină infrastructura

Întrebat de către Val Vâlcu dacă nu s-ar putea face o schimbare, o reformă profundă, de sistem, astfel încât primăriile bucureștene să nu mai dea bani pe panseluțe până nu se temină lucrările la metrou, Ludovic Orban a explicat:

"S-a și încercat, dar a rămas totul în coadă de pește. Nu vă aduceți aminte că Ponta se înțelesese cu Oprescu că transferă metroul, exact cum s-a înțeles că transformă și Elcen, în administrarea Bucureștiului. S-a și semnat memorandumul, acum 2 ani și jumătate, dar nu s-a finalizat. Sigur, a fost discuția, preiei tu, Bucureștiul, dar finanțezi tu integral metroul, ceea ce înseamnă că trebuie să asiguri o subvenție pentru metrou, plus lucrările de investiții, într-o sumă care e mai mare decât bugetul Capitalei. De regulă, peste tot metroul este administrat de municipalitate".

Deputatul liberal a mai arătat de ce nu poate fi prelungită deocamdată rețeaua metroului, inclusiv cea de la Otopeni, unde nu s-a făcut nimic.

"Acolo era un proiect făcut cu Banca de Import-Export a japonezilor,  care te costa pentru realizarea pe legătura de la Piața Presei Liberei până la Otopeni, 800 de milioane de euro. Nu puteai să realizezi acel proiect pentru că nu-ți poți permite să dai atâția bani.

Citește și: Alianță PNL cu PMP? Ludovic Orban, răspuns clar pentru Traian Băsescu

La Tronsonul Drumul Taberei până la Universitate costă șase sute de milioane, dar acolo este vorba și de diferența de utilitate, de numărul de călători aserviți. Dezvoltarea metroului în Drumul Taberei este o prioritate", a mai spus Ludovic Orban.

Dezvoltarea metropolitană, haotică. Autoritatea lipsește

"Dacă faceți o rețea de metrou în jurul Bucureștiului, nu mai vin cei din Ilfov cu mașina în Capitală, poate vin cu metroul", a replicat Bogdan Chirieac. 

"Sunt de acord cu ce spuneți, a declarat Orban, problema este că este că ai de terminat o rețea de metrou care este planificată încă dinainte de '89. Sigur că o poți prelungi, pentru că nu mai e așa complicat din moment ce ai rețeaua, în funcție de trafic, mai ales pe axa nord, și pe vest, unde este traficul mai mare. Dar în prima fază trebuie să finalizezi investițiile, să te duci cu metroul până la Laromet, să finalizezi investiția nu numai în Drumul Taberei, ci până la Cora-Pantelimon.  Pe de altă parte, situația nici nu este reglementată. S-a înființat o autoritate de transport metropolitană care este sublimă, frumos definită, cu angajați, probabil, foarte bine plătiți, dar care nu poate să facă nimic în momentul de față. Practic, nu s-a construit o structură care să poată să administreze pe domeniile importante, transport, rețele, edilitare, planuri de urbanism, să administreze aria metropolitană din jurul Capitalei. Fiecare localitate din jurul Capitalei face ce vrea: noi cartiere, zone de vile, dar nu-și coordonează dezvoltarea pe aceste axe", a arătat Ludovic Orban.

Răspunsul integral îl puteți urmări începând cu minutul 44:30

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel