O planetă aflată la 31 de ani lumină faţă de Pământ îi uimeşte pe astronomi. Un an acolo durează doar... 8 ore

NASA: O navă spaţială a pătruns, în premieră, în atmosfera Soarelui / Sursa: Pixabay

Doar 8 ore îi ia unei planete aflate la 31 de ani lumină faţă de Pământ să facă o orbită completă în jurul Soarelui ei.

Denumită USP, sau "planetă cu perioadă ultrascurtă", planeta GJ 367b este interesantă şi pentru că are aproximativ dimensiunea lui Marte, ceea ce o face una dintre cele mai uşoare exoplanete descoperite până acum.

Aproximativ 86% din interiorul planetei este format dintr-un nucleu de fier și nichel, ceea ce o face, de asemenea, foarte asemănătoare cu Mercur. În sistemul nostru solar, Mercur este planeta cea mai apropiată de soare, iar un an durează 88 de zile.

Şanse mari pentru o planetă care poate găzdui viaţa

Exoplaneta GJ 367 b este extrem de aproape de steaua sa pitică. Aceste stele pitice roșii reci sunt obișnuite în galaxia noastră și se știe că găzduiesc mai multe planete într-un singur sistem, cu o medie de aproximativ două până la trei planete. Chiar dacă sunt mai mici și mai reci decât soarele nostru, stelele pitice roșii reci pot încă încălzi planetele atunci când sunt la fel de aproape ca GJ 367 b, scrie Digi24.

Ziua, temperatura pe această planetă atinge 1500 de grade Celsius, iar cantitatea de radiaţii care ajunge pe sol este de 500 de ori mai mare decât cea de pe Pământ. Cu toate astea, cercetătorii se bucură de descoperire, apropierea ei faţă de Pământ făcând posibile studiile cu privire la modul în care s-a format şi de ce este atât de aproape de soarele ei.

„Știm deja câteva astfel de planete, dar originile lor sunt în prezent necunoscute”, a spus autorul principal al studiului, Kristine W. F. Lam, cercetător postdoctoral la Institutul de Cercetare Planetară al Centrului Aerospațial German. „Măsurând proprietățile fundamentale precise ale unei planete USP, putem obține informații despre istoria formării și evoluției sistemului”, a explicat ea.

„Pentru această clasă de stele, zona locuibilă ar fi undeva la o orbită de două până la trei săptămâni”, a spus George Ricker, cercetător la Institutul Kavli pentru Astrofizică și Cercetare Spațială de la MIT, coautor al studiului.

„Deoarece această stea este atât de aproape și atât de strălucitoare, avem șanse mari să vedem și alte planete în acest sistem. De parcă ne-ar spune: „Caută aici alte planete!”, a spus el.